محمد محمدی سدهی

محمد محمدی سدهی

اخبار

12926
کفاشیان: دیر بجنبیم، سقوط می‌کنیم

مربیان خارجی ما را خیلی اذیت کردند

کفاشیان: دیر بجنبیم، سقوط می‌کنیم

پیروزی خفیف تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قرقیزستان را می‌توان بیشتر از نظر مدیریتی بررسی کرد چرا که این دیدار بیشتر تحت تأثیر وضعیت چمن نامناسب ورزشگاه فولادشهر اصفهان و شعار هواداران علیه امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی قرار گرفت.

به گزارش ایران ورزشی، علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به «ایران ورزشی» می‌گوید: «قلعه‌نویی مربی خوبی است و باید حمایت شود. یادمان بیاید که مربیان خارجی چقدر ما را اذیت کردند. ما پیش از این ویلموتس را داشتیم که با آن وضعیت از تیم ملی جدا شد و مبلغ قراردادش را هم دریافت کرد. زمان آن رسیده که به مربی داخلی متکی شویم.» او در خصوص جذب بازیکنان خارجی توسط تیم ملی امارات و رویارویی تیم ملی با این تیم بیان می‌کند: «نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا همین مشکل را دارند و کشورهای عربی به واسطه قدرت مالی زیادی که دارند اقدام به جذب بازیکنان خارجی با کیفیت می‌کنند. ما نباید از این مسأله بترسیم چرا که فوتبال ایران از نظر بازیکن‌سازی پتانسیل بالایی دارد و همین حالا اکثر بازیکنان تیم ملی ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند و این نشان‌دهنده کیفیت بالای بازیکنان ایرانی است.»

کفاشیان در خصوص وضعیت بد چمن ورزشگاه فولادشهر می‌افزاید: «باید نسبت به شیوه مدیریتی در زیرساخت‌ها تجدید نظر شود. باید زیرساخت‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و علاوه بر این می‌توانیم این استادیوم‌ها را به باشگاه‌ها واگذار کنیم و باشگاه‌ها با توجه به هزینه زیادی که برای خرید بازیکن می‌کنند، مقداری از این هزینه را به مکان برگزاری مسابقات خود تعلق می‌دهند. در حال حاضر موضوع چمن به چالش بزرگی برای تیم‌ها تبدیل شده است و باشگاه‌ها باید از اینکه یک زمین خوب ندارند، خجالت بکشند.»
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «بهترین راه برای حفظ و توسعه ورزشگاه‌ها واگذاری‌شان به بخش خصوصی است اما اگر با همین وضعیت جلو برویم و محتاج هزینه ناچیز دولت باشیم، تمام استادیوم‌های ما از بین خواهند رفت. یک راه دیگر این است که ورزشگاه‌ها را به تیم‌ها واگذار کنیم و تیم‌ها را ملزم کنیم تا برای استادیوم‌ها هزینه کنند. از واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نترسیم.»

او در خصوص پیشرفت فوتبال در قاره آسیا بیان می‌کند: «تیم ملی ما در جدول فیفا بیستم است اما اگر نجنبیم باید شاهد سقوط تیم ملی باشیم. درحال حاضر رقابت بسیار سخت شده و ما باید در این خصوص فکری بکنیم. می‌توانیم با جوانگرایی شرایط را به گونه‌ای تغییر دهیم تا فوتبال ایران هم مانند سایر تیم‌ها در مسیر پیشرفت قرار بگیرد اما با این سیاستی که در تیم ملی وجود دارد، قطعاً از فوتبال آسیا عقب خواهیم افتاد.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار