اخبار

12936
افول برترین اسطوره اسنوکر تاریخ

افول برترین اسطوره اسنوکر تاریخ

اسطوره اسنوکر دنیا پس از مدت‌ها جایگاه اول جدول رتبه‌بندی جهانی را به قهرمانانی سپرد که به تازگی دوران درخشش آن‌ها شروع شده است.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایرنا، جاد ترامپ در فینال مسابقات مسترز عربستان، موفق شد مارک ویلیامز را با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست دهد و جایزه ۵۰۰ هزار پوندی را به دست آورد و صدر جدول رتبه‌بندی‌ تور حرفه‌ای‌های اسنوکر را از به خود اختصاص داد. ویلیامز نیز به عنوان نایب قهرمان ۲۰۰ هزار پوند به دست آورد و از رتبه نهم به جایگاه ششم صعود کرد.

رونی اُسالیوان که برترین اسطوره اسنوکر تاریخ است و تا به حال بیشترین رکورد شکنی‌های این ورزش را انجام داده، در دوران اخیر نتوانسته آنطور که از او انتظار می‌رود کسب افتخار داشته باشد. در گذشته نه چندان دور وقتی نام سالیوان در بین حاضرین یک تورنمنت دیده می‌شد، تقریبا از پیش قهرمان مشخص می‌شد، ولی اکنون با ظهور ستاره‌هایی همچون ترامپ و افول دوران حرفه‌ای رونی، قهرمان‌های تازه‌ای در مسابقات می‌بینیم.

سالیوان با وجود همه افتخارات و رکورد شکنی‌هایش صدر جدول رتبه‌بندی را از دست داده و حالا در جایگاه چهارم نشسته است که البته با نگاه به امتیاز متوجه می‌شویم اختلاف کمی بین او و نفر اول دیده نمی‌شود. در تورنمنت‌های اخیر که در تور حرفه‌ای‌ها برگزار شده، مدتی است که سالیوان حتی از فینال نیز جا می‌ماند و نمی‌تواند مقابل حریفان نتیجه بگیرد.

در گذشته پیروزی مقابل سالیوان برای اسنوکربازان، یک افتخار به حساب می‌آمد. همچون حسین وفایی، نماینده کشورمان در تور حرفه‌ای اسنوکر که پس از شکست سالیوان، برای مردم شناخته شد. البته افول تنها منحصر به سالیوان نیست و قهرمانان دیگری هم از کشورهای مختلف جایگاه‌های برتر جدول رتبه‌بندی را از دست داده‌اند. وفایی هم که در سال گذشته توانسته بود تا رتبه ۱۵ صعود داشته باشد، امروز در رقابت‌ها پی‌درپی با عدم موفقیت مقابل حریفان، در رتبه ۲۱ ایستاده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار