کشتی و وزنه‌برداری

12944
برای موفقیت در المپیک باید نسل سازی کنیم

رنگرز:

برای موفقیت در المپیک باید نسل سازی کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: از فدراسیون کشتی باید تشکر کنم زیرا که کنار کادرفنی ایستاد و از تصمیمات ما حمایت کرد تا به امروز می‌بینیم چرخه انتخابی امری نهادینه شد.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از فارس، حسن رنگرز،‌ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از انتخابی تیم ملی اظهار داشت: نگاه، نگاهِ المپیک 2028 آمریکاست و در این مسیر بیایستی یکسری مسابقات من جمله رقابت‌های امید جهان را بدون نتیجه و برای ارزیابی استعداد جوانان ببینیم. اگر می خواهیم در المپیک 2028 کیفیت بهتر و کمیت مدالی بیشتر بگذرانیم باید نسل سازی کنیم. این امر مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه هزینه آن را بپردازیم.

وی گفت: رقابت‌های امروز بسیار خوب بود. از همه کشتی‌گیران ممنونم که به قانون تمکین کردند. در این مسابقات برادران گرایی را داشتیم که جزء شناسنامه کشتی فرنگی هستند ولی به قانون احترام گذاشتند. تا عصر که بازی‌ها تمام می‌شود، جمع‌بندی را خدمت مردم عرض می‌کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: جوانان این فرصت را پیدا می‌کنند که با قهرمانان المپیک دیدار کنند و هم اینکه مردم نیز این فرصت را پیدا می‌کنند که کشتی قهرمانان را از نزدیک کنند. رنگرز اظهار داشت: در 2 سال گذشته ماندیم بر آن عهدی که دادیم و انتخاب نکردیم الا از مسیر انتخابی و حتما بعد از این هم خواهد بود. از فدراسیون کشتی باید تشکر کنم زیرا که کنار کادرفنی ایستاد و از تصمیمات ما حمایت کرد تا به امروز می‌بینیم چرخه انتخابی امری نهادینه شد.

وی در خصوص باخت گرایی به سهرابی نیز اظهار داشت: محمدرضا یک قهرمان بسیار بزرگ است. یکی از شناسنامه‌ها و اسطوره‌های کشتی فرنگی است. سال گذشته هم قبل از المپیک به قانون احترام گذاشت و الان نیز احترام گذاشت و همین تعهد و التزام او به قانون نشان از شخصیت حرفه‌ای اوست. رقابت‌های کشتی یکسر آن برد است و یکسر باخت. محمد رضا گرایی می‌تواند 4 سال علی‌رغم نتیجه این انتخابی در کنار تیم ملی کشتی بماند. حتما کادر فنی رضا را به عنوان سرمایه نگاه می‌کند و حفظ شان او نیز امری ضروری است.

رنگرز در خصوص مسابقات جوانان امروز نیز اظهار داشت: اوزان 72 و 82 رقابت‌های انتخابی بین مدعیان برای حضور در اوزان غیرالمپیکی برگزار شد و در 87 کیلوگرم بین 3 جوان آینده‌دار برگزار شده است و نفرات برتر معرفی خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در رابطه با آینده‌اش با تیم ملی گفت: پوشیدن لباس خدمت به مردم لیاقت می‌خواهد و از خدا می‌خواهم این فرصت را داشته باشم و به عنوان خادم مردم در حال مسئولیت‌های مختلف باشم. اکنون در مسئولیت معلمی ادای دین کنم. از فدراسیون کشتی باید ویژه تشکر شود، هر امکاناتی و مجهزترین امکانات در اختیار ماست. هر چیزی که بدست می‌آید نتیجه تلاش فدراسیون است.

وی در خصوص اینکه آیا تا المپیک بعدی است، گفت: من کاری نکردم و این نتیجه محصول تلاش مربیان و فدراسیون است. نتیجه حمایت مالی است که از جیب مردم تامین شده و همه چیز به مردم تعلق دارد. من یک عضو بسیار ناچیز بودم و با افتخار تا روزی که احساس کنم می‌توانم موثر باشم با افتخار ادای دین می‌کنم. وظیفه خودم می‌دانم که به کشتی کشور خدمت کنم و این را یک افتخار می‌دانم.

رنگرز در خصوص قراردادش با فدراسیون نیز توضیح داد: چند وقت پیش فدراسیون کشتی یک قراردادی طولانی منعقد کرده‌اند. بدون قرارداد هم ما آنقدر به کشتی و به مردم دین داریم و آنقدر بدهی داریم که بد است حرف از قرارداد و مباحث مالی شود. قطعا تا 2 سال آینده این افتخار را دارم که به عنوان سرباز انجام وظیفه کنم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری