گزارش

12948
مسیر پرماجرای خرید جدید پرسپولیس

از تیم ملی پرتغال تا میانه جدول لیگ قطر!

مسیر پرماجرای خرید جدید پرسپولیس

لوکاس ژوائو با سابقه بازی در فوتبال پرتغال، انگلیس، چین و قطر راهی پرسپولیس شده است.

به گزارش ایران ورزشی، باشگاه پرسپولیس در اولین ساعات بامداد دوشنبه در یک اتفاق غیرمنتظره، لوکاس ژوائو را به عنوان خرید جدید خود در خط حمله معرفی کرد.

بازیکنی که این روزها، در تیم ملی آنگولا به میدان می‌رود اما مسیر پر فراز و نشیبی را از تیم ملی پرتغال تا حضور در سه لیگ مختلف فوتبال آسیا تجربه کرده است. شصت و ششمین خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس که در ۳۱ سالگی به جمع سرخپوشان پیوسته، فوتبال خود را از باشگاه ناسیونال پرتغال آغاز کرد و پس از نمایش‌های قابل‌قبول در این تیم، در ۲۱ سالگی به شفیلد ونزدی در سطح دوم فوتبال انگلیس پیوست. سال ۲۰۱۵ و در زمان حضور او در تیم شفیلد ونزدی، فرناندو سانتوش سرمربی وقت تیم ملی پرتغال تصمیم گرفت در یک اردوی تدارکاتی برای تقابل با روسیه و لوکزامبورگ، از برخی بازیکنان جوان تیم‌های پایه فوتبال پرتغال در ترکیب تیم ملی بزرگسالان استفاده کند و ژوائو در دو بازی تدارکاتی برای پرتغال به میدان رفت. ژوائو پس از این دو بازی، دیگر فرصت بازی در سطح اول فوتبال پرتغال را پیدا نکرد و در نهایت تصمیم به تغییر ملیت خود به آنگولا گرفت.

ژوائو پس از دو فصل حضور در شفیلد ونزدی، به طور قرضی راهی تیم بلکبرن شد و پس از انجام ۱۳ بازی و به ثمر رساندن ۳ گل در این تیم، به شفیلد بازگشت. یک فصل حضور او در شفیلد با ۱۰ گل زده در ۳۲ بازی، منجر به انتقال او به باشگاه ردینگ شد و ژوائو بهترین سال‌های بازی خود را در این تیم چمپیونشیپی پشت سر گذاشت. ژوائو در فصل ۲۰۲۰/۲۰۲۱، در ۴۰ مسابقه برای ردینگ ۲۲ گل به ثمر رساند و در مسیر حضور در سطح اول فوتبال انگلیس قرار گرفت اما دو مصدومیت طولانی‌مدت، مسیر پیشرفت این بازیکن را مختل کرد. ژوائو در سال ۲۰۲۲ تابعیت آنگولا را پذیرفت و پس از پایان فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ در ردینگ، به تیم شانگهای پورت چین رفت و با آمار ۳ گل و یک پاس گل در ۱۰ مسابقه، به قهرمانی لیگ چین رسید. آخرین تجربه او در فوتبال آسیا، به هفتمی با تیم ام صلال قطر در فصل گذشته لیگ ستارگان این کشور برمی‌گردد. او که در ۱۱ مسابقه فصل گذشته ۴ گل و ۲ پاس گل را به نام خود ثبت کرده، روز چهارشنبه برای نهایی کردن قرارداد خود با پرسپولیس و حضور در لیگ نخبگان آسیا به تهران سفر می‌کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش