محسن وظیفه

محسن وظیفه

کشتی و وزنه‌برداری

12972
درخشش کامران، شکست مرد یخی

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برای جهانی آلبانی

درخشش کامران، شکست مرد یخی

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی صبح دیروز در خانه کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد تا تکلیف نفرات اعزامی در اوزان ۷۲ و ۸۲کیلوگرم فرنگی و وزن ۹۲کیلوگرم آزاد مشخص شود.

 این انتخابی در نهایت با برگزاری چند مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز در نهایت با برتری کامران قاسمپور در وزن 92کیلوگرم کشتی آزاد و دانیال سهرابی در وزن 72کیلوگرم کشتی فرنگی همراه شد. نکته مهم این انتخابی بازگشت دوباره برادران ‌گرایی و کامران قاسمپور روی تشک بود که به همین دلیل هم علاقه‌مندان زیادی به سالن مسابقات آمدند تا از نزدیک به تماشای رقابت قهرمانان کشتی بنشینند.
 
کامران آماده برای طلای سوم
در وزن 92کیلوگرم کشتی آزاد فقط یک مسابقه برگزار شد و کامران قاسمپور برای رسیدن به دوبنده تیم ملی مقابل امیرحسین فیروزپور قرار گرفت. این مسابقه جذاب در نهایت با برتری یک‌طرفه قاسمپور همراه شد تا مشخص شود که او برای رسیدن به سومین طلای خود در مسابقات جهانی آماده است. کامران بدون حتی یک اشتباه مقابل فیروزپور کشتی گرفت و با خیالی آسوده حریف را از پا درآورد تا با اقتدار راهی مسابقات جهانی آلبانی شود. بازگشت کامران بعد از دو سال دوری از میادین رسمی کشتی که بنا به دلایل مختلفی پیش‌آمده بود برای علاقه‌مندان به کشتی بسیار جذاب بود.
 
شکست گرایی‌ها
در اوزان 72 و 82کیلوگرم کشتی فرنگی برادران‌ گرایی به مصاف رقبای خود رفتند که هر دو باختند.  به نحوی که محمدرضا‌ گرایی شانس حضور در جهانی را از دست داد اما محمدعلی ‌گرایی شانس حضور در نیمه نهایی وزن 82کیلوگرم را پیدا کرد تا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان تلاش کند.  شکست محمدرضا ‌گرایی در مصاف با دانیال سهرابی از نکات عجیب این مسابقات بود که با اجرای فن سنجاب پرنده رقم خورد. دانیال سهرابی در مصاف با محمدرضا‌ گرایی تا ثانیه‌های پایانی عقب بود و در نهایت سهرابی با اجرای یک سنجاب پرنده گرایی را گیر انداخت و کشتی را که 7-3 عقب بود، 7-7 برنده شد. با این نتیجه پرونده وزن 72کیلوگرم بسته شد و محمدرضا ‌گرایی شانس رسیدن به مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد.  در وزن 82 کیلوگرم هم محمدرضا مختاری مقابل محمدعلی‌ گرایی به برتری رسید تا روز برادران‌گرایی نباشد. محمدعلی در این مسابقه 6 بر 3 شکست خورد اما کار او برای رسیدن به ترکیب تیم ملی به مسابقات بعدازظهر کشیده شد اما چیزی که مشخص است برادران‌ گرایی در چند ماه اخیر با فاصله گرفتن از تمرینات جدی به خودشان و حتی کشتی ظلم کردند.  این دو توان کسب چند مدال در قهرمانی جهان را دارند اما دور شدن از تمرینات جدی کشتی و البته رفتن به سراغ تفریح و گشت و‌گذار آنها را از فرم اصلی دور کرده است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری