فائزه زمانی

فائزه زمانی

مصاحبه

12973
امیری: پوست‌اندازی تاوان دارد

فدراسیون بوکس هزینه سفرها را از جیب می‌دهد

امیری: پوست‌اندازی تاوان دارد

به گفته امیری، تیم ملی بوکس، ۳ ماهی است که اردوهایش را با استراتژی جدید شروع کرده: «اردوهای تیم ملی ۳ ماهی است که منظم شروع شده است.

 تیم ملی بوکس بعد از جاماندن از المپیک پاریس، بیکار ننشسته و برای مسابقات قهرمانی آسیا و مهم‌تر از آن بازی‌های آسیایی ناگویا دست به کار شده است. همایون امیری مربی و دستیار فونتانای کوبایی در تیم ملی، دلیل رکود این روزهای تیم ملی بوکس را جوانگرایی می‌داند. او معتقد است بوکسورها با این فرمان در رینگ بازی‌های آسیایی ناگویا خودشان را دوباره ثابت خواهند کرد.
به گفته امیری، تیم ملی بوکس، 3 ماهی است که اردوهایش را با استراتژی جدید شروع کرده: «اردوهای تیم ملی 3 ماهی است که منظم شروع شده است. طبق تصمیم فونتانا با فراخوانی که به استان‌های ایران دادیم، بوکسورهای جدیدی به اردوی تیم ملی آمده و با هم رقابت کردند که البته این چرخه همچنان ادامه دارد و هر هفته 3،2 مسابقه برگزار می‌شود تا برای قهرمانی آسیا به ترکیب اصلی تیم ملی برسیم. با احترام به همه بوکسورهای قدیمی و با تجربه تیم ملی باید بگویم خیلی از ملی‌پوشان از نظر فنی هنوز خوب هستند اما پیر شده‌اند. ضعف بزرگ ما در تیم ملی این است که فاصله بوکسوراول هر وزن با نفرات دوم و سوم خیلی زیاد است و پشتوانه خوبی نداریم که البته حالا با هدایت فونتانا در حال غربال و حل این مشکل هستیم.»
 به نظر مربی تیم ملی رکود این روزهای بوکس به‌خاطر پوست‌اندازی است: «فونتانا 3،2 ماه بیشتر در تیم ملی نبود. یک مربی برای اجرای برنامه‌هایش و نتیجه‌گیری، حداقل به یک تا 2 سال زمان نیاز دارد و ادامه همکاری با سرمربی کوبایی بهترین تصمیم بود. او حالا در راستای جوانگرایی حرکت می‌کند و برنامه‌های زیادی برای ایجاد رنسانس در بوکس ایران دارد، منتها باید در نظر داشت، هر پوست‌اندازی تاوانی دارد و هر تیمی که دست به جوانگرایی می‌زند تا مدتی دچار رکود می‌شود، که طبیعی است.»
امیری پیش‌بینی می‌کند بوکس در بازی‌های آسیایی جبران خواهد کرد: «فدراسیون بوکس در رده‌های پایه خوب کار کرده و مدال‌های درخشان نونهالان و نوجوانان در قهرمانی آسیا هم گواه همین موضوع است. قطعاً تیم ملی با وجود چنین ستاره‌هایی پشتوانه خوبی دارد و شک نکنید با برنامه‌ریزی که داریم بوکس در بازی‌های آسیایی ناگویا با عملکرد درخشان، مدال می‌گیرد. بوکس به حمایت بیشتری نیاز دارد تا بتواند در آینده نتیجه خوبی بگیرد. فدراسیون در حال حاضر هزینه زیادی از سفرها را از جیب می‌دهد و ما به کمک وزارت ورزش نیاز داریم تا به روزهای اوج برگردیم. غیبت بوکسورها در المپیک توکیو پایان دنیا نیست و مطمئن باشید اگر سهمیه هم می‌گرفتیم فقط توریست اعزام می‌کردیم. روزهای خوش بوکس در راه است و شک ندارم که در آینده بیشتر از این رشته خواهید شنید.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه