ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

مصاحبه

13003
نامجو مطلق : فرهاد شخصیتی ندارد که از آب گل آلود ماهی بگیرد

سه هفته بازی و یک باخت  نباید ملاک سنجش یک سرمربی قرار گیرد

نامجو مطلق : فرهاد شخصیتی ندارد که از آب گل آلود ماهی بگیرد

مربی سابق استقلال می گوید تیم این فصل استقلال تیم خیلی خوبی است به جواد گفتم تیمش فقط یک پلی میکرنیاز دارد.

مجید نامجو مطلق یکی از بهترین هافبک های تاریخ تیم فوتبال استقلال اتفاقاتی که در این تیم طی چند مدت اخیر  رخ داده را یکی از عجیب ترین اتفاقات فوتبالی می داند که در دوران ورزشی خودش دیده است .

 

*در رابطه با اتفاقاتی که در زمینه اختلاف سرمربی و مدیران باشگاه استقلال رخ داده چه صحبتی دارید ؟

 

همه مواردی که در این چند مدت دیدیم واقعا عجیب است. این در حالی است که در این فصل ما فکر می کردیم برخلاف سال قبل که تیم استقلال دیر بسته شد و اسپانسر وبقیه موارد شرایط خوبی مانند این فصلنداشت همه موارد بهتر پیش بینی می شد چه بسا که سرمربی تیم استقلال هم زود تمریناتش را با تیم شروع کرد و به همین دلیل انتظار ما از استقلال این بود که سال جاری برای ما سال آرامش فوتبال ما باشد اما با این وجود اختلافاتی دیدیم که خیلی غافلگیر شدیم و برایمان عجیب بود .سال قبل هم مشکلاتی بین مدیریت و کادر فنی بود و به نوعی حواشی به وجود آمده قهرمانی را از استقلال گرفت به همین دلیل انتظار داشتیم که شرایط بهتر شود اما متاسفانه باز هم شاهد بعضی از اختلافات دیگر بودیم .

 

*به نظر رسید که با یک باخت شرایط بدتر شدو حتی با یک شکست تلاش‌هایی هم در جهت برکناری نکونام انجام شد !

 

فوتبال یک سرش برد و سر دیگر ان باخت است .هیچ چیزی هم در یک تیم مانند آرامش رمز موفقیت یک تیم نیست و اعتقاد شخصی من این است که این حجم از اتفاقات نباید به وجود بیاید که متاسفانه رخ داد .

 

*فکر می کنید چرا این همه مشکل بین مدیریت و سرمربی استقلال به وجود آمد ؟

 

این مساله به نظر من ریشه در اختلافات دیگر دارد که ما نزدیک تیم نیستیم و از آن خیلی خبر نداریم به همین دلیل خیلی نمی توانیم در این رابطه به  شکل دقیق صحبت کنیم .چیزی که من در این مقطع لازم می دانم بگویم اینکه با آمدن هولدینگ ما امیدوار شدیم که مشکل مالی تیم و به دنبال آن خیلی از موانع برطرف شود اما با این وجود شاهد بودیم که مشکلات دیگر و ناسازگاری مدیریت با کادر فنی همه چیز را بهم می ریزد وطرفین نمی توانند به یک نقطه مشترک برسند .اختلافات اخیرموجب شده هواداران سردرگم و نگران باشند و هر جا که ما را می بینند سوال کنند که چرا شرایط این طوری شده و به شدت ابراز نگرانی خودشان را اعلام می دارند .

 

*یکی از ایراداتی که به استقلال و سرمربی این تیم گرفته شد به نحوه بازی دفاعی استقلال باز می گردد !

 

استقلال سال قبل هم زیبا بازی نمی کرد اما به لحاظ نتایج تیم موفقی نبود به همین دلیل کاری به نحوه بازی اش ندارم .این مساله به نظرم نمی تواند دلیل محکمی برای اختلافات باشد و مشکلات ریشه در اختلافات بزرگتر دارد .هیچ تیمی با یک باخت سرمربی اش را برکنار نمی سازد .مساله دیگر هم این است که اگر مدیریت یا هیات مدیره با سرمربی تیم توافق نداشتند باید در ابتدای فصل تکلیف این موضوع را مشخص می کردند یا با سرمربی شان در نهایت قطع همکاری می کردند .الان اصلا زمان خوبی برای تغییرات نیست چون هر مربی برای پیاده کردن تفکراتش در یک تیم نیاز به چند ماه زمان دارد.به همین دلیل در حال حاضر هر کسی بباید قادر نخواهد بود کار مهمی برای تیم استقلال انجام دهد و برکناری سرمربی استقلال در این مقطع منطقی نیست .

 

*در خصوص بازی استقلال مقابل الغرافه چه صحبتی دارید. دیداری که به نظر می رسد در سرنوشت نکونام هم خیلی تعیین کننده باشد.

 

بازی در لیگ نخبگان شرایط سختی دارد اما جدا از این مورد واقعا وقتی رفاقت و همدلی در مجموعه بالای تیم وجود نداشته باشد قطعا دودش به چشم تیم می رود .من در بطن قضیه نیستم اما می‌دانم سه هفته بازی نباید ملاک قضاوت در خصوص یک مربی قرار گیرد .

 

*وجود یک آلترناتیو هم به نظر خیلی برای سرمربی استقلال آزار دهنده است !

 

من وارد حواشی نمی شوم اما فرهاد چنین شخصیتی ندارد که از آب گل آلود ماهی بگیرد.

 

*در خصوص تیم فعلی استقلال به لحاظ بازیکن چه کمبودی در تیم احساس می کنید ؟

 

استقلال این فصل بازیکنان خیلی خوبی دارد و مشکل خاصی در این تیم احساس نمی شود اما من تنها کمبود تیم را در نداشتن یک پلی میکر می‌دانم. نکته ای که حتی این مساله را در مراسم ختم مادر شاهرخ بیانی هم به جواد گفتم. البته جدا از این مساله نکته دیگری که در استقلال وجود دارد اینکه ساختار دفلاعی استقلال هم مشکل دارد چون موقعیت زیاد به حریفان می دهد که باید این نقیصه هم برطرف شود .

 

*در خصوص شانس قهرمانی در لیگ نخبگان و لیگ برتر داخلی چقدر برای استقلال شانس قهرمانی و موفقیت قائل هستید ؟

 

شرایط تیم‌های دیگر خصوصا تیم‌های عربی را با ما اصلا نمی توان قیاس کرد چه بسا که پول یک بازیکن آنها به اندازه یک تیم ما ارزش دارد .به همین دلیل نباید در انجا منتظر اتفاق خاصی باشیم ضمن اینکه وقتی زمینی برای بازی هم نداریم در این جام شانسی نداریم. در لیگ برتر هم چهار تیم شانس قهرمانی دارند که استقلال هم یکی از این تیم‌هاست به همین دلیل جنگ سختی وجود خواهد داشت و باید دید در این رقابت سخت چه اتفاقی می افتد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه