اخبار

13006
امارات صفر – ایران یک؛ همان همیشگی

هفتمین برد متوالی مقابل امارات

امارات صفر – ایران یک؛ همان همیشگی

سه شنبه 20 شهریور 1403، مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، ورزشگاه هزاع بن زائد العین، ساعت: 19 و 30 دقیقه ، تماشاگر: ؟؟؟؟ هزار نفر

امارات صفر

ایران یک

گل: مهدی قائدی(3+45)

داور:کیم یونگ هیوک(کره جنوبی)

کمک ها:پارک کیون یونگ و یانگ پیل یونگ

اخطار: علیرضا جهانبخش، سامان قدوس ،حسین کنعانی زادگان و میلاد محمدی(ایران)

امارات: خالد عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس (۸۴-فهد بدر)،عبدالله حمد، یحیی نادر (۸۴-حسام فائز)،حارب عبدالله، طحنون الزعابی (۶۴-فابیو لیما) ، یحیی الغسانی (۵۸-احمد صالح) و کایو کاندو

سرمربی: پائولو بنتو

ایران: علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (۷۵-محمد قربانی)، امید نورافکن، سامان قدوس (۵۶-علی قلی زاده) ، مهدی قایدی (۵۶- سردار آزمون)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی(8+90 – محمد کریمی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی نسبت به بازی پرانتقاد مقابل قرقیزستان چهار بازیکن تیمش را تغییر داد و با روی آوردن به سیستم 1-3-2-4 حتی سردار آزمون را از ترکیب بیرون گذاشت و در سایر خطوط از نفرات باتجربه تر استفاده برد.

تیم ملی در ربع اول بازی موفق شد بدون مالکیت توپ سه موقعیت نصف و نیمه با پاس های بلند  و یک کار ترکیبی خوب خلق کند که هیچ کدام منجر به ضربه نشد.

در ربع دوم،بازی بشدت افت کرد و هیچ کدام از دو تیم شرایط و کیفیت خوبی نداشتند اما کم کم مالکیت توپ امارات بیشتر شد.

تیم ملی در دقیقه 31 با شوت طارمی و قطع توپ قایدی به گل رسید که این گل با دخالت کمک داور ویدئویی آفساید اعلام شد.

در دقیقه آخر بازی هم موقعیت نصف و نیمه دیگری نصیب تیم ایران شد که شوت میلاد محمدی دقیق نبود.

در آخرین دقایق وقت‌های نیمه اول اما اشتباه سریالی مدافعان امارات باعث شد مهدی قائدی با سماجت و استفاده از اشتباه بازیکن مقابلش صاحب توپ شده و با شوتی کات دار دروازه حریف را باز کند و تیم ایران را برنده به رختکن بفرستد.قایدی در حالی موفق به گلزنی شد که لحظاتی قبل به خاطر مصدومیت تا آستانه تعویض پیش رفته بود.

نیمه دوم با ریتم بهتری در فاز حمله تیم ملی شروع شد و دقیقه 48 با کرنر قائدی  ضربه سر جهانبخش دروازه امارات لرزید اما دوباره بازی به همان حالت نیمه اول برگشت تا تغییرات در هر دو تیم آغاز شود.

دوباره با وجود مالکیت بالاتر امارات ، این تیم ایران بود که با انتقال سریع موقعیت های خطرناکی ایجاد کرد.دقیقه 62 مانور و شوت جهانبخش، دقیقه 68 سانتر حردانی و ضربه سر طارمی،دقیقه 76 ضدحمله سریع و موقعیت عالی طارمی که از دست رفت  و دقیقه 78 شوت سردار همه موقعیت هایی بود که از دست رفت.

تیم ملی آنقدر گل دوم را نزد که امارات برای جبران در دقایق پایانی دست به بازی انتحاری زد و حتی دقیقه 85 به پنالتی هم رسید اما داور کره ای با بازبینی صحنه تصمیمش را برگرداند.

در نهایت بعد از ده دقیقه وقت تلف شده پراسترس، تیم ملی با این برد سخت که هفتیمن پیروزی متوالی مقابل امارات بود شش امتیازی شد تا بعد از ازبکستان در رده دوم گروه قرار بگیرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار