گزارش

13046
شهرآوردی که هویت شمال لندن شد

یک قرن تقابل، یک‌ قرن درگیری

شهرآوردی که هویت شمال لندن شد

امروز دو تیم تاتنهام و آرسنال در شهرآورد شمال لندن مهم ترین بازی هفته لیگ برتر انگلیس را برگزار میکنند.

به گزارش ایران ورزشی، با توجه به اینکه شهر لندن پایتخت انگلیس ۱۷ باشگاه حرفه‌ای مردان در رده بزرگسالان دارد، شهرآوردهای مختلفی در این شهر وجود دارند که هر کدام، با جذابیت خاص خود دنبال می‌شوند.

با توجه به فراگیری بالای فوتبال در لندن و تعداد زیاد تیم‌ها در این شهر، اکثر درگیری‌ها بین تیم‌های بزرگ فوتبال در این شهر بر اساس نزدیکی منطقه‌ای تیم‌ها ایجاد می‌شود و بی‌تردید بزرگ‌ترین شهرآوردی که در این شهر وجود دارد، دربی شمال لندن بین آرسنال و تاتنهام است. مسابقه‌ای که اولین بار در سال ۱۸۸۷ برگزار شد اما جدال درگیرانه دو تیم، از سال ۱۹۱۳ و زمانی آغاز شد که ورزشگاه باشگاه آرسنال به منطقه شمالی شهر لندن انتقال پیدا کرد. ورزشگاه جدید آرسنال یعنی هایبوری، تنها ۶ کیلومتر با ورزشگاه تاریخی وایت هارت لین تاتنهام فاصله داشت و تاتنهامی‌ها این منطقه را از آن خود می‌دانستند و همین مسئله، سرآغازی بر درگیری هواداران دو تیم بود. پس از پایان جنگ جهانی اول و از سال ۱۹۱۹، اتفاقی جالب توجه برای حضور در بالاترین سطح فوتبال انگلیس درگیری دو تیم را شدت بخشید.

در آن زمان تنها دو تیم از هر شهر با رای‌گیری در اتحادیه فوتبال انگلیس، اجازه حضور در سطح اول فوتبال کشور را داشتند. پس از چلسی، از بین تاتنهام، آرسنال و بارنزلی تنها یک تیم شانس حضور در لیگ با رای‌گیری در اتحادیه فوتبال را داشت و با وجود اینکه تاتنهام رتبه بهتری کسب کرده بود و آرسنال در دسته دوم قرار داشت، مدیران آرسنال با خریدن رای اعضای اتحادیه فوتبال انگلیس، مجوز حضور در سطح اول لیگ را کسب کردند. این موضوع، اعتراض و ناراحتی هواداران تاتنهام را در بر داشت و به درگیری بین آرسنال و تاتنهام شدت داد. با بازگشت تاتنهام به لیگ از فصل آینده، بازی‌های دو تیم در لیگ با هیجان و درگیری‌های بیش‌تری دنبال شد و این درگیری بین دو باشگاه بزرگ منطقه شمال لندن، تا همین امروز هم ادامه دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش