کشتی و وزنه‌برداری

1315
جوادی، داودی و دهدار نزدیک به المپیک

کارسخت دختران وزنه برداری برای رزرو بلیط پاریس

جوادی، داودی و دهدار نزدیک به المپیک

پس ازپایان تورنمنت قطر کاپ در دوحه که مسابقه گزینشی المپیک پاریس برای وزنه برداران به شمارمیرفت، فدراسیون جهانی وزنه برداری آخرین وضعیت وزنه‌برداران مرد و زن ایران در رنکینگ المپیک را مشخص کرد. برهمین اساس کاروان وزنه برداری ایران در اوزان ۸۹، ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم توسط مصطفی جوادی، رضا دهدار و علی داودی شرایط نسبتا خوبی برای کسب سهمیه ورودی المپیک دارند. اما این شرایط همچنان تا پایان رقابت های گزینشی یعنی جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند اگر با لغزش و افت وزنه برداران کشورمان همراه باشد، ممکن است دستخوش تغییرات شود. اگرچه ما در بخش مردان مشکلی برای کسب سهمیه کامل(۳ سهمیه)، نداریم، اما در بخش بانوان قطعا مشکل اساسی و جدی برای کسب سهمیه ورودی به المپیک فرانسه خواهیم داشت.

رضاعباسپور/پس ازپایان تورنمنت قطر کاپ در دوحه که مسابقه گزینشی المپیک پاریس برای وزنه برداران به شمارمیرفت، فدراسیون جهانی وزنه برداری آخرین وضعیت وزنه‌برداران مرد و زن ایران در رنکینگ المپیک را مشخص کرد. برهمین اساس کاروان وزنه برداری ایران در اوزان 89، 102 و 102+ کیلوگرم توسط مصطفی جوادی، رضا دهدار و علی داودی شرایط نسبتا خوبی برای کسب سهمیه ورودی المپیک دارند. اما این شرایط همچنان تا پایان رقابت های گزینشی یعنی جام جهانی 2024 تایلند اگر با لغزش و افت وزنه برداران کشورمان همراه باشد، ممکن است دستخوش تغییرات شود. اگرچه ما در بخش مردان مشکلی برای کسب سهمیه کامل(3 سهمیه)، نداریم، اما در بخش بانوان قطعا مشکل اساسی و جدی برای کسب سهمیه ورودی به المپیک فرانسه خواهیم داشت.

 با برگزاری مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک قطرکاپ، رنکینگ وزنه‌برداران به روز شد. مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم پنجم، علی داودی در دسته فوق سنگین چهارم و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم هشتم هستند. طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، ۱۰ نفر اول هر وزن به همراه بهترین نفرات هر قاره در نکینگ، جواز حضور در المپیک پاریس را به دست می‌آورند. در قطر کاپ، برای تیم ایران، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، رضا دهدار، رسول معتمدی، مهدی کرمی، علی داودی و آیت شریفی وزن کشی کردند اما وزنه نزدند. برهمین اساس و به احتمال فراوان ستاره های وزنه برداری ایران در اوزان المپیکی 89، 102 و 102+ کیلوگرم مشکلی برای کسب سهمیه ورودی کامل به المپیک پاریس نخواهندداشت. اما دربخش بانوان ما قطعا باتوجه به اینکه به هیچ وجه شرایط خوبی دراوزان المپیکی نداریم، خیلی شانسی برای کسب سهمیه و حضوری تاریخی در بازی های المپیک فرانسه نداریم.

در تیم دختران، ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز در دسته ۷۱ کیلوگرم به رقابت پرداختند و بیست و پنجم و بیست و هشتم شدند. تا پایان مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس، تنها قهرمانی قاره‌ها و جام جهانی تایلند باقی مانده است. در حال حاضر  مردان ایران در بین ۱۰ نفر اول سه وزن قرار دارند اما در بخش  زنان سهمیه نگرفتند.

الهام حسینی برای قرار گرفتن در ۱۰ نفر اول رنکینگ، با نفر دهم ۱۰ کیلوگرم اختلاف رکورد دارد  و برای بهترین وزنه بردار قاره آسیا شدن نیز دو  وزنه‌بردار کره جنوبی  و مغولستان را پیش رو دارد. ریحانه کریمی هم در دسته ۷۱ کیلوگرم فاصله زیادی برای رسیدن به سهمیه المپیک دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری