اخبار

13205
همه نگاه ها به کمیته وضعیت

ثانیه شماری برای تعیین تکلیف رای پرونده بیرو- پرسپولیس

همه نگاه ها به کمیته وضعیت

کارشناس مالی بعد از بررسی پرونده بیرانوند نظر نهایی خود را اعلام کرد و بر این اساس دروازه‌بان پیشین پرسپولیس و فعلی تراکتور بابت فصل قبل طلبی از سرخپوشان ندارد.

به گزارش ایران ورزشی، در دنیای فوتبال، مسائل مالی و قراردادها همواره یکی از مباحثی هستند که توجه ویژه‌ای را به خود جلب می‌کنند. یکی از جدیدترین پرونده‌های جنجالی در فوتبال ایران، شکایت باشگاه پرسپولیس از دروازه‌بان سابق خود، علیرضا بیرانوند، است. این پرونده که در هفته‌های اخیر با کش‌و‌قوس‌های فراوانی همراه بود، سرانجام به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ارجاع شد تا به صورت دقیق شرایط و مدارک مالی مورد بررسی قرار گیرد و با نظر کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال نیز برای بررسی مدارک مالی به اسناد طرفین به یک کارشناس مالی ارجاع داده شد تا به صورت دقیق فیش‌های پرداختی پرسپولیس به بیرانوند و همچنین ادعاهای این بازیکن مورد کارشناسی قرار بگیرد.

روند بررسی‌ این پرونده به قدری طولانی شد که بسیاری از هواداران و کارشناسان ورزشی را به تنش و نگرانی انداخت. اما روز گذشته، کارشناس مالی نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کرد که طبق آن بیرانوند طلبی از باشگاه پرسپولیس ندارد. این خبر موجی از واکنش‌ها را در بین طرفداران و فعالان رسانه‌ای به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،نظر کارشناس مالی به شرح زیر است:

1-«با عنایت به اینکه در قرارداد و الحاقیه و همچنین اسناد مالی باشگاه پرسپولیس به جز سر فصل حق الزحمه قراردادی و آپشن و عنوان سومی تحت عنوان پاداش پیش‌بینی نشده؛ لذا مطالباتی تحت عنوان پاداش قابل احراز نیست.

2- با توجه به خلاصه اطلاعات مالی و پرداخت مبلغ 19 میلیارد و 80 میلیون تومان از سوی پرسپولیس، مجموع پرداختی باشگاه به خوانده مطابق مبلغ فوق صحیح بوده و مطالباتی برای بیرانوند احراز نمی‌شود.»

در پاسخ به این خبر، وکیل علیرضا بیرانوند، بر این نکته تأکید کرده که فسخ قرارداد بیرانوند به صورت قانونی و مطابق با مفاد توافق‌نامه انجام شده است. او معتقد است که هیچ‌گونه مشکلی برای این بازیکن به وجود نخواهد آمد و او به حق خود دست خواهد یافت. وکیل بیرانوند همچنین اشاره کرده که تمام مدارک و مستندات کافی برای اثبات حقایق در اختیار دارند و بنابراین باید منتظر نتیجه نهایی کمیته وضعیت باشند.

اکنون با توجه به شرایط موجود، همه نگاه‌ها متوجه کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال است که باید نظر نهایی خود را اعلام کند. با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و مالی این پرونده، ناظران و هواداران فوتبال انتظار دارند که این کمیته با دقت و شفافیت عمل کرده و در نهایت به یک رای عادلانه و منطقی دست یابد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار