اکبر منتشلو

اکبر منتشلو

گزارش

13227
کیش و مات سپاهان مقابل تیم ناشناخته

مورایس مربی بازی های حساس نیست

کیش و مات سپاهان مقابل تیم ناشناخته

انگار تاریخ برای سپاهان بخصوص با ژوزه مورایس در حال تکرار است. این مربی خارجی سپاهان، برای دومین فصل است که هدایت زردپوشان اصفهانی را برعهده دارد و البته قبل از شروع بیست و چهارمین دوره لیگ برتر حرفهای جدی در باره جدایی او وجود داشت.

مورایس از زمانی که کارش را با تیم اصفهانی شروع کرد آنطور انتظار می رفت، نتوانست سپاهان را به آرزوهایش برساند. فصل گذشته سپاهان در سه میدان باید بازی می کرد که مورایس تنها در یک میدان و آن هم به سختی توانست عملکرد خوبی داشته باشد.مواریس توانست با سپاهان بازیهای خوبی را در لیگ برتر به نمایش بگذارد و تیمش را در هفته های نخست بیست و سومین دوره لیگ برتر، به صدر جدول رساند. این نمایش خوب در لیگ برتر انتظارها را برای حضور قدرتمند سپاهان در آسیا بالا برد، اما کار مورایس با سپاهان در آسیا با شکست های متوالی همراه شد تا سپاهان خیلی زود فصل گذشته آسیا را از دست بدهد و تمرکزش را روی بازیهای لیگ برتر بگذارد، اما در این رقابت ها هم مورایس و شاگردانش، نتوانستند به بازیهای خوبشان ادامه دهند و در نهایت از صدر جدول دور شدند.

سپاهان با هدایت مورایس در جام حذفی پیش رفت و نهایتاً توانست جام حذفی را از آن خود کند. اما عملکرد بد مورایس در لیگ برتر و بخصوص آسیا، مدیران این باشگاه را برای ادامه همکاری دودل کرد که با علاقه مندی مورایس، این سرمربی مجدداً روی نیمکت سپاهان نشست. همه این شرایط انگار برای سپاهان در این فصل از رقابت ها هم در حال تکرار است، مورایس لیگ برتر را با تیمش طوفانی شروع کرد و توانست 4 بازی را با برد پشت سربگذارد و باز هم تکیه به صدر بزند، اما او با اولین حضور در لیگ قهرمانان آسیا که در حقیقت تیم های ضعیف تر آسیا در این رقابت ها حضور دارند، هم نتوانست به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند. مورایس پیش از بازی با الوحدات اردن گفته بود که از این تیم شناختی ندارد، اما او یادش رفته بود که فصل گذشته حتی با وجود شناخت از حریفان آسیایی هم نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند.

سپاهان حالا انگار در حال تکرار تاریخ است که البته مورایس نقش اول را در این تراژدی دارد. انگار مورایس سرمربی بازی های بزرگ و حساس نیست، چرا که او بازیهای آسیایی را به راحتی از دست می دهد و در لیگ برتر هم در بازیهای حساس به راحتی امتیاز از دست می دهد تا از صدر جدول دور شود.

مورایس نمی خواست الوحدات را بشناسد

پیش از بازی سپاهان مقابل تیم اردنی در مطلبی نوشتیم که این تیم بسیار فرصت طلب است و از فرصت ها اندک به خوبی برای بازکردن دروازه حریفان استفاده می کند. الوحدات اردن در بازی با سپاهان هم دقیقا همین کار را کرد. سپاهان توانست با یک گل در دقیقه 9 بازی از حریف پیش بیفتد، اما در ادامه کار با وجود برتری کامل سپاهانی ها این تیم اردنی بود که به گل تساوی و حتی برتری دست یافت. آنها ابتدا در دقیقه 22 بازی را به تساوی کشاندند و در نیمه دوم در دقیقه 55 گل برتری شان را هم وارد دروازه سپاهان کردند و این در حالی بود که طبق آمار سپاهان 70 درصد توپ و میدان را در اختیار داشت و این برتری نتوانست استفاده کند و شاید برای این بود که مورایس مربی این بازیها نیست.

سپاهان، 4 بازی دوگل و یک بازی دو گل

هر چند سپاهان در رویاروی با حریفان در لیگ برتر فوتبال کشورمان از انسجام خوبی برخوردار است و توانسته به یکی از تیم های مستحکم تبدیل شود، اما از این تیم مستحکم در رویاروی با تیم اردنی خبری نبود. سپاهان در لیگ برتر در 4 بازی دو گل خورده اما در یک بازی دو بار دروازه اش باز شد. ناهماهنگی واضع بین محمدی، حزباوی و حنانوف در بازی سپاهان مقابل تیم اردنی کاملا مشهود بود و دفاع به هم ریخته سپاهان به راحتی این فرصت را به حریف داد که بازی باخته را با برد عوض کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش