گزارش

13305
وقتی نکونام زندگی گاریدو را تغییر داد!

تقابل سرمربی‌های سرخابی در لالیگا

وقتی نکونام زندگی گاریدو را تغییر داد!

سرمربیان پرسپولیس و استقلال، سابقه رویارویی در لالیگا را دارند.

به گزارش ایران ورزشی، شهرآورد این هفته تهران بین استقلال و پرسپولیس، اولین تقابل جواد نکونام و خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی خواهد بود اما نکته جالب این است که این دو پیش از این سابقه تقابل در لیگ اسپانیا را دارند.

با این حال نکته جالب در خصوص گاریدو این است که موفق‌ترین تجربه سرمربی پرسپولیس در فوتبال اروپا روی نیمکت ویارئال، پس از یک نمایش چشمگیر از تیم اوساسونا با حضور نکونام و شجاعی رقم خورد. در روز ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰، اوساسونا که جواد نکونام و مسعود شجاعی را در ترکیب خود داشت، با دو گل ویارئال تحت هدایت ارنستو والورده، سرمربی سال‌های بعد بارسلونا را شکست داد. این شکست و تداوم نتایج ضعیف ویارئال زیر نظر والورده، موجب اخراج این سرمربی مطرح شد و مدیران ویارئال، تصمیم گرفتند سرمربی تیم دوم خود یعنی خوان کارلوس گاریدو را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کنند. گاریدو در حالی به عنوان سرمربی ویارئال انتخاب شد که هواداران این تیم، به دنبال انتصاب میشائل لادروپ بودند اما پس از شکست مقابل اوساسونا، مدیران ویارئال به گاریدو اعتماد کردند.

تنها تقابل نکونام و گاریدو نیز در هفته پایانی فصل ۲۰۱۰/۱۱ رقم خورد. جایی که اوساسونا با حضور جواد نکونام در ترکیب اصلی، با یک گل ویارئال تحت هدایت گاریدو را از پیش رو برداشت. البته که در این مقطع، چهارمی ویارئال و صعود این تیم با گاریدو به فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا قطعی شده بود. حالا باید دید پس از پیروزی نکونام در تقابل قبلی این دو مربی، حالا باید دید شهرآورد تهران با چه نتیجه‌ای به اتمام می‌رسد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش