ایلیا بهزاد اول

ایلیا بهزاد اول

گزارش

13366
بازی زیرکانه یا روی کثیف فوتبال؟

درگیری و جنجال با رویکرد خاص آرتتا

بازی زیرکانه یا روی کثیف فوتبال؟

دیدار روز گذشته منچسترسیتی و آرسنال، تبدیل یه یکی از مسابقات جنجالی فصول اخیر لیگ برتر انگلیس شد.

دیدار حساس و جذاب دو تیم منچسترسیتی و آرسنال که روز یکشنبه با تساوی دو بر دو خاتمه یافت، با توجه به درگیری‌های زیاد بازیکنان دو تیم در طول مسابقه و دفاع پرفشار آرسنال ۱۰ نفره در نیمه دوم بازی، تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین مسابقات سال ۲۰۲۴ فوتبال انگلیس شد.

منچسترسیتی در شش فصل اخیر لیگ، رقابتی جذاب و نزدیک با لیورپول داشت و تقابل‌های پپ و کلوپ، از حیث تاکتیکی و فنی از بزرگ‌ترین جدال‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شدند. حالا به نظر می‌رسد که در فصول اخیر، جای لیورپول را آرسنال پر کرده و باید شاهد رقابت بین سیتی و آرسنال برای کسب عنوان قهرمانی در فصول آتی نیز باشیم. با این حال برناردو سیلوا، ستاره پرتغالی خط میانی سیتی چنین عقیده‌ای ندارد و به شدت از رویکرد آرسنال در بازی روز یکشنبه انتقاد کرده است و آرسنال را تیم دانست که برای خراب کردن بازی حریف به زمین آمده است.

سیلوا در این خصوص گفت: «همه چیز از همان ابتدای بازی مشخص بود. رودری فقط در ده دقیقه دو بار سرنگون و سپس مصدوم شد. ما همیشه برای بردن به زمین می‌رویم. شاید به این دلیل که لیورپول در لیگ برتر قهرمان شده بود، اما آرسنال نه. در آن زمان، لیورپول لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده بود، در حالی که آرسنال قهرمانی نداشت. لیورپول همیشه مقابل ما بدون ترس قرار می‌گرفت و تلاش می‌کرد پیروز شود. بنابراین، از این نگاه، رقابتی که با ما آرسنال داریم شبیه به رقابت با لیورپول نیست. بله، شاید بتوان گفت که ما در یک رقابت جدید قرار داریم.»

همچنین جان استونز، زننده گل تساوی‌بخش سیتی در لحظات پایانی بازی راجع به رویکرد آرسنال در این مسابقه گفت: «آرسنال از دیگر جنبه‌های تاریک فوتبال استفاده کرد، زیرا آنها سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند، توپ‌ها را متوقف می‌کنند، این باعث می‌شود که دروازه‌بان و بازیکنان به زمین بیفتند این بازی را می توان به عنوان زیرکی یا کثیفی توصیف کرد.»

سبک بازی آرسنال، درگیری‌های زیادی را در انتهای بازی ایجاد کرد. با این حال، پپ گواردیولا در نشست خبری پس از مسابقه خود از شخصیت و تعهد آرسنال در زمین تمجید کرد. پس از این مسابقه پرحادثه، باید گفت که رقابت این دو تیم وارد فاز جدیدی شده و هواداران هر دو تیم، منتظر دیدار حساس برگشت در ورزشگاه امارات خواهند بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش