فائزه زمانی

فائزه زمانی

اخبار

13521
اباذری: کسب مدال در آسیا سخت‌تر از جهانی است

نبود مسابقات تدارکاتی بزرگترین لطمه را به کاراته زد

اباذری: کسب مدال در آسیا سخت‌تر از جهانی است

صالح اباذری با بیرون کشیدن تنها طلای ایران از دهان شیر ژاپنی جور کاراته را در تاتامی قهرمانی آسیا کشید. در حالی که به عقیده خیلی از کارشناسان نتایج تیم ملی در چین قابل دفاع نبود، اباذری معتقد است عدم اعزام به مسابقات تدارکاتی بزرگترین لطمه را به کاراته ایران زده است که برای بازگشت به روزهای اوج باید فکری در این زمینه کرد.

به نظر می‌رسد شناخت خوبی روی حریف ژاپنی داشتی که در فینال او را مقتدرانه شکست دادی.
من روز قبل از مسابقات انفرادی در کومیته تیمی هم با این حریف ژاپنی مبارزه کرده بودم که او را 6-2 شکست دادم. قبلاً یک بار در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان مقابل این حریف باخته بودم اما بعد از آن انتقام گرفتم و 3 مرتبه موفق شدم این کاراته‌کا را شکست بدهم. خوشبختانه شناخت خوبی از او داشتم و در فینال هم توانستم مقتدرانه کاراته‌کای ژاپنی را شکست بدهم.

نتایج تیم ملی کاراته مردان قابل دفاع بود؟
شاید بیشتر از این می‌شد فینالیست و مدال طلا داشته باشیم اما اشتباهات فردی مانع آن شد. در خیلی از مبارزه‌ها ملی‌پوشان ایران سرتر از حریف بودند اما متأسفانه کاراته ورزش لحظه‌ها است و با یک غفلت مبارزه را واگذار کردند.

در کومیته تیمی چه عاملی باعث شکست مقابل ژاپن شد؟
تیم ژاپن از سال 2014 نتوانسته بود ایران را در کومیته تیمی ببرد. روی کاغذ تیم ایران به راحتی و با نتیجه 3-0 می‌توانست ژاپن را شکست بدهد اما اتفاقات مبارزه بازی را از دستمان خارج کرد و متأسفانه نشد که مدال بهتری بگیریم. هنوز هم معتقدم که ایران قوی‌ترین تیم آسیا در کومیته تیمی است و می‌توانستیم به راحتی ژاپن را ببریم اما اشتباهات کوچکی رخ داد که مانع از این برد شد.


شرایط رسیدگی به کاراته قبل از اعزام راضی‌کننده بود؟
قبل از اعزام به چین سه ماه اردوی شبانه‌روزی داشتیم که همه در تمرین از جان و دل مایه گذاشتند.
می‌توان گفت در بهترین شرایط تمرین کردیم و همه چیز مهیا بود. در ورزش حرفه‌ای کوچکترین اتفاقات حتی مثل تهیه مکمل می‌تواند تیم برنده و بازنده را مشخص کند. فدراسیون همه تلاشش را کرد اما یکسری شرایط مهیا نبود. در حال حاضر عدم اعزام به مسابقات تدارکاتی بزرگترین لطمه را به کاراته ایران زده است.


چه چیزی کاراته ایران را دوباره به روزهای اوج برمی‌‎گرداند؟
بزرگترین کمک به کاراته ایران اعزام به مسابقات تدارکاتی است. البته در رابطه با این مسابقات باید بگویم که مدت‌ها است سطح تیم‌های آسیایی فرق کرده و در جهان هم مدعی هستند. قبلاً ایران فقط با یک تیم خاص رقابت داشت اما حالا مدال گرفتن در آسیا از اروپا سخت‌تر شده است. در همین مسابقات شاهد این بودیم که کشوری مثل نپال تک ستاره داشت و مدال گرفت که باعث تعجب همه شده بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار