محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

اخبار

13522
وقتی کیفیت قربانی می‌شود

فراموشی استانداردهای حرفه‌ای در لیگ بسکتبال

وقتی کیفیت قربانی می‌شود

امسال تعداد تیم‌های لیگ برتری با استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب، بیشتر شده است؛ درست برخلاف فصل‌های قبل که رقابت بین تیم‌ها برای جذب ستاره‌های بسکتبال بود؛ اتفاقی که لیگ برتر را بیشتر شبیه لیگ دسته‌یک کرده است تا لیگ حرفه‌ای.

این روزها اما جوانگرایی پرتکرارترین کلمه در مصاحبه‌ مربیان تیم‌های حاضر در این فصل لیگ برتر بسکتبال شده. درحالی که ترکیب چند تیم هنوز مشخص نیست، رقابت بین تیم‌ها برای عنوان «ترین» هم دیده می‌شود.
حسن نگهداری سرمربی آینده‌سازان هم به توان تیمش اشاره کرد و گفت: «شرایط موجود اجازه نمی‌دهد از حضور ستاره‌های بسکتبال بهره‌مند شویم اما یکی از اهداف ما این است که از قدرت جوانی استفاده کرده و با بهره‌مندی از استعداد بازیکنان جوان، لیگ را آغاز کنیم.»
 خضیر شاوردی سرمربی پترونوین ماهشهر از حضور تیمش با ترکیبی جوان و بومی در لیگ برتر صحبت کرد و به نظر می‌رسد که چند تیم دیگر هم با همین شرایط وارد لیگ برتر می‌شوند.
تشخیص اینکه کدام باشگاه‌ها به صورت هدفمند جوانگرایی می‌کنند و کدام تیم‌ها صرفاً در لیگ برتر شرکت کرده‌اند، چندان سخت نیست. کار به جایی رسیده که بعضی بازیکنان بیرون‌مانده هم به این مسأله انتقاد کرده‌اند.
یکی از آنها فرید اصلانی است که در اعتراض به این مسأله استوری نوشته است.
 بسکتبالیست با تجربه لیگ برتر در استوری‌‌اش نوشته: «یکی میشه تعریف تیم جوان رو به من توضیح بده؟ چون واقعاً نمی‌دونم، تیم جوان با بودجه کم رو من این مدت زیاد شنیدم، می‌خواستم بپرسم چجوری این تیم بسته میشه؟ یعنی یکی ممکنه بازیکن باتجربه باشه اما شرایط اون تیم رو بپذیره جوان حساب میشه آیا؟ یعنی تیم جوان با کمترین امکانات باید کار کنه؟ یا منظورتون اینه جوون لیاقت این رو نداره که با امکانات خوب یه فصل رو طی کنه؟»
 یکی دیگر از بازیکنان هم در پیامی به برخی مربیان اشاره کرد که با بازیکنان برای قرارداد ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیون تومانی صحبت می‌کنند و خودشان از یک میلیارد و نیم پایین‌تر نمی‌آیند.
 بعد هم بازیکنان خارجی جذب می‌کنند.
عدم استقبال تیم‌های باکیفیت باعث شد تا سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال هم کمی از شرط و شروطی که برای تیم‌ها گذاشته بود، عقب‌نشینی کند.
سازمان لیگی که تا یک ماه قبل هم در مقابل ورود تیمی مثل پدافند به لیگ برتر مقاومت می‌کرد و استانداردی برای مسابقات در نظر داشت اما با کم شدن تعداد تیم‌های لیگ برتری همه استانداردها را فراموش کرده و حتی تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع قرعه‌کشی همه تیم‌ها را پذیرفت تا تعداد ۱۲ تیم لیگ برتر ثابت بماند. در واقع کیفیت لیگ با توجه به فشارهای بیرونی فدای کمیت شد و حالا حداقل نیمی از تیم‌های لیگ برتر عناوین جذابی مثل اعتماد به نیروهای بومی و جوانگرایی را مطرح می‌کنند؛ در حالی که عنوان لیگ برتر هم نشان می‌دهد که این لیگ باید بالاترین سطح مسابقات بسکتبال کشور باشد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار