محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

گزارش

13530
بازی حیثیتی برای پرسپولیسی دوآتشه

فرشاد فرجی با ۳ پاس کلیدی و ۱۰ عملکرد دفاعی بهترین بازیکن دربی شد

بازی حیثیتی برای پرسپولیسی دوآتشه

نمایش شماره ۳ پرسپولیس در دربی فراتر از انتظار بود و آمار می گوید او بهترین بازیکن این مسابقه است.

فرشاد فرجی در خط دفاع پرسپولیس جزو ستاره‌های تیم به حساب نمی‌آید. غالباً سطح فنی او را پایین‌تر از بازیکنانی مثل گولسیانی، پورعلی گنجی و کنعانی می‌دانند و حتی در نقل و انتقالات تابستانی بسیاری از هواداران می‌گفتند کاش باشگاه علی نعمتی را نگه می‌داشت و فرجی از تیم جدا می‌شد. فرجی بازی اول فصل مقابل ذوب‌آهن در پست مدافع میانی به میدان رفت و نمایشی متوسط ارائه داد اما بعد از آن نیمکت نشین شد تا اینکه با مصدومیت ایوب العملود در پست مدافع راست وارد ترکیب شد. البته که فرجی قبل‌تر در تیم‌های راه‌آهن و پدیده به عنوان مدافع راست به میدان رفته بود اما به صورت کلی این پستی نیست که بتوان از او انتظار نمایشی درخشان یا حتی استاندارد داشت.
روز دربی مشخص شد گاریدو به خاطر حفظ ایوب برای بازی حساس مقابل پاختاکور نمی‌خواهد درباره مدافع راست محبوبش ریسک کرده و باز هم فرجی بازیکن فیکس خواهد بود. این خبر تنها ساعاتی قبل از بازی قطعی شد و آنجا بود که واکنش منفی هواداران پرسپولیس را به همراه داشت. در آن ساعات پرتنش، هواداران پرسپولیس با در نظر گرفتن اینکه فرشاد احمدزاده هم در هفته‌های اخیر باکیفیت کار نکرده نگران این بودند که با حضور این دو فرشاد جناح راست پرسپولیس تضعیف شود اما عملاً در دربی اتفاق دیگری رخ داد.
بعد از بازی با استقلال برخی سایت‌های خبری فرشاد فرجی را به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب کرده بودند که این خبر با در نظر گرفتن گمانه‌زنی‌های قبل از بازی تضاد عجیبی را به دنبال داشت. هر چند شاید به نظر می‌رسید در مورد انتخاب بهترین بازیکن زمین کمی اغراق شده اما فرجی مقابل استقلال نمایشی متفاوت ارائه داد و جزو خوب‌های تیمش بود کما اینکه آمار حکایت از کیفیت بالای او در این مسابقه بزرگ دارد و بهترین شدنش بی‌دلیل و منطق نیست.
فرشاد در دفاع و حمله توازن را رعایت کرد و بخصوص در نیمه نخست در فاز حمله چند حرکت خوب و ارسال مناسب داشت تا جایی که سایت متریکا با نمره 82. 7 بالاتر از کنعانی و ریگی، شماره 3 سرخ‌ها را به عنوان بهترین بازیکن در این بازی انتخاب کرد که طبیعتاً با توجه به بالا بودن نمره او نسبت به تمام بازیکنان حریف، فرشاد فرجی بهترین بازیکن این دربی لقب گرفت.
آمار فرجی در متریکا حکایت از این دارد که او بالاتر از هر بازیکن دیگری در تیمش و تیم حریف 3 پاس کلیدی داده ضمن اینکه در کنار ریگی با 10 عملکرد دفاعی نقشی فوق‌العاده در فاز دفاعی تیمش داشت و شاید آن جراحت‌های بعد از بازی نشان از همین مهم داشته باشد. فرجی 66 لمس توپ داشت و در این آیتم تنها از سروش و ریگی کمتر بود. دقت پاس او 4. 80 درصد ثبت شده که از این حیث نفر ششم تیمش بود.
یادمان نرفته فصل قبل و در دربی برگشت هم در غایب کنعانی، پورعلی گنجی و گولسیانی وقتی نوبت به فرجی و نعمتی رسید تا به عنوان مدافعان میانی اصلی در ترکیب قرار بگیرند بیشتر هواداران پرسپولیس نگران این بودند که فرشاد در آن بازی بزرگ و فوق حساس خرابکاری کند اما شماره 3 یک بار دیگر از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد چرا که اولین ویژگی او جدا از هر مسأله فنی، تعصب عجیبش به پرسپولیس است که در بازی با رقیب دیرینه بیشتر از هر زمان دیگری به او کمک می‌کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش