گزارش

13556
بی‌حاشیه و در خدمت تیم مثل ریگی

ستاره خاموش پرسپولیس در شهرآورد

بی‌حاشیه و در خدمت تیم مثل ریگی

مسعود ریگی یکی از ستارگان شهرآورد ۱۰۴ بود.

به گزارش ایران ورزشی، در روزهای پس از شهرآورد در خصوص بازیکنان مختلف پرسپولیس، صحبت‌های زیادی انجام شده اما یکی از نمایش‌های استاندارد تیم در جدال با استقلال، توسط مسعود ریگی رقم خورد.

هافبک بی‌حاشیه‌ای که با کیفیت همیشگی و ثبات نسبی خود، خیال پرسپولیس را از پست هافبک دفاعی در این فصل راحت کرده است. در فوتبال مدرن امروز و با توجه به شرح وظایف بازیکنان پست ۶، هیچ تیمی نیست که بدون یک بازیکن پست ۶ شش‌دانگ و مناسب، به موفقیت برسد و مسعود ریگی از ابتدای فصل گذشته بدون توجه رسانه‌ای، این کار را به خوبی برای پرسپولیس انجام داده است.

شاید سبک بازی ریگی چندان تماشاگرپسند نباشد و این بازیکن در خلق موقعیت و بازی‌سازی، نسبت به سایر هافبک‌های پرسپولیس ضعف داشته باشد اما وظایف او در تخریب بازی حریف، یکی از کلیدهای عملکرد دفاعی خوب پرسپولیس در هفته‌های اخیر بوده است. طبق آمار متریکا، این بازیکن از ابتدای فصل بازی به بازی پیشرفت کرده و اوج عملکرد او، در شهرآورد تهران مقابل استقلال بوده است. جایی که ریگی، چندین بار با جایگیری صحیح و توپگیری‌های مناسب خود، جلوی ضدحملات حریف را گرفت و در تخریب بازی تیم جواد نکونام موثر عمل کرد.

بین بازیکنان پرسپولیس، ریگی دومین بازیکن برتر از حیث پاس صحیح با ۸۷.۹ درصد دقت پاس بود و با ۱۰ عملکرد دفاعی، در کنار فرشاد فرجی بهترین عملکرد را بین بازیکنان تیم از حیث تخریب بازی حریف داشت. با این نمایش، می‌توان گفت که خیال گاریدو از کیفیت ریگی در پست ۶ راحت شده و دغدغه او در خط میانی، بیش‌تر برای زوج ریگی خواهد بود. زوجی که می‌تواند یک بازیکن از بین مثلث سروش رفیعی، سعید مهری و محمد خدابنده‌لو باشد. با این حال شکی وجود ندارد که بین تمامی این بازیکنان، ریگی بیش‌ترین هماهنگی را طی یک سال اخیر با سروش رفیعی دارد و این زوج حتی با وجود نمایش‌های نه‌چندان قابل‌قبول رفیعی در این فصل، منطقی‌ترین زوج خط هافبک پرسپولیس به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش