پریسا غفاری

پریسا غفاری

اخبار

13576
شهسواری با کارنامه‌ای ضعیف همچنان در تیم ملی

جوانگرایی،حلقه گمشده تنیس روی میز

شهسواری با کارنامه‌ای ضعیف همچنان در تیم ملی

ندا شهسواری، ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با حذف از مسابقات گرنداسمش سریال ناکامی‌های خود را تداوم بخشید.

 او که تجربه حضور در سه دوره المپیک را دارد، دقیقاً در گرنداسمش نیز در بازی اول باخت تا با حذف از مسابقات روند ناکامی‌های سریالی خود را دنبال کند.
این ناکامی شکستی دیگر برای دختر 37 ساله پینگ‌پنگ ایران بود که چندی پیش سکوی اولی مسابقات انتخابی تیم ملی را به سه جوان تازه‌نفس تقدیم کرد.
شیما صفایی، پریناز حاجیلو و فاطمه یاری، نفراتی بودند که بالاتر از کاپیتان تیم ملی ایستادند و نشان دادند که در انتخابی  المپیک حق‌شان ضایع شده است.
البته علیرضا قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به کارشناسانی که معتقد به جوانگرایی تیم ملی هستند؛ روی خوش نشان نداد: «جوانگرایی بسیار خوب است و من هم استقبال می‌کنم اما این موضوع اصولی دارد.
 پینگ‌پنگ‌باز باید حرفش را پشت میز بزند و هرکسی که در انتخابی‌ها بهتر باشد و نظر کادرفنی را جلب کند قطعاً در تیم ملی از او استفاده خواهد شد.»
با این حال حضور چندین باره شهسواری و هت‌تریک او در ناکامی در همان بازی اول دور مقدماتی المپیک، تورهای جهانی و گرنداسمش‌ها مشخص کرد فدراسیون علاقه‌ای به تغییرات و جوانگرایی ندارد، حتی با وجود درخشش و مدال‌آوری بعضی نوجوانان در رقابت‌های جهانی، آن هم با تمرینات شخصی.
تصمیمات غیر کارشناسی فدراسیون در برهه زمانی 9 ساله برای استفاده از نسل طلایی در حالی اتفاق می‌افتد که به منافع ملی ایران لطمه زده و انگیزه جوانان را کم کرده است؛ با اینکه جوانان ثابت کرده‌اند لایق توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری هستند و باید بیشتر از قبل دیده شوند.
تفکرات غیر اصولی فدراسیون تنیس روی میز آینده این رشته ورزشی مهیج را به خطر انداخته و اگر راه‌حلی برای عبور از بحران کنونی اندیشیده نشود، باید منتظر شکست‌های بزرگ در آینده‌ای نه چندان دور باشیم.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار