سیدعلی بلندنظر

سیدعلی بلندنظر

اخبار

13580
‌اتلتیکو-رئال، دربی بزرگ مادرید

برخورد نزدیک غول‌ها

‌اتلتیکو-رئال، دربی بزرگ مادرید

ورزشگاه فوق‌العاده واندا متروپولیتانو امشب میزبان دربی مادرید است. تا قبل از بازی‌های این هفته، اتلتیکو با 15امتیاز از هفت بازی در رده سوم قرار داشت و رئال با 17امتیاز و البته چهار امتیاز کمتر از بارسلونای صدرنشین در رده دوم قرار داشت. اتلتیکو آخرین بار در فصل 2021-2020 قهرمان اسپانیا شده و اگرچه تعداد کسانی که می‌گویند شانس این تیم برای ایستادن در بالای سر رئال مادرید و بارسلونا در این فصل است، زیاد نیست اما پیروزی در دربی مادرید امشب یعنی در این فصل برای قهرمانی می‌جنگند. تیم دیگو سیمئونه در این فصل فوق‌العاده نبوده اما با چهار پیروزی و سه تساوی بدون باخت است. آنها بهترین عملکرد دفاعی فصل را تا اینجا دارند و تنها سه گل خورده‌اند ضمن اینکه در پنج بازی از شش بازی آخرشان در لیگ اسپانیا کلین‌شیت کرده‌اند.

اتلتیکو یکشنبه قبل برابر رایووایکانو یک بر یک متوقف شد اما پنجشنبه به لطف گل دقیقه 90 خولین آلوارس با یک گل بر سلتاویگو غلبه کرد تا چهار تا از پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده باشد. میزبان از سختی بازی امشب آگاه است اما آنها آخرین تیمی هستند که در لالیگا بر رئال مادرید پیروز شده، یک سال قبل اتلتیکو 3 بر یک رئال را شکست داد. رئال 39بازی است که در لالیگا نباخته و به رکورد 43بازی بدون شکست بارسلونا در سال‌های 2018-2017 نزدیک شده اما این هفته بازی سختی دارد. تیم کارلو آنچلوتی فصل قبل قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شد و این فصل هم در هر دو مدعی اول است؛ آمدن کیلیان امباپه به عنوان بازیکن آزاد تیم را تقویت کرده هر چند این فرانسوی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند نخستین دربی مادرید را تجربه کند.

سفیدها پنج بازی آخرشان در رقابت‌های مختلف را برده‌اند از جمله پیروزی 3 بر یک مقابل اشتوتگارت در اولین بازی لیگ برتر در برنابئو. تیم آنچلوتی که در دو بازی آخرش در لیگ برابر میهمان‌های خود، اسپانیول و آلاوس به پیروزی رسیده، قبل از تعطیلات بازی‌های ملی سه بازی دارد، در لالیگا به مصاف اتلتیکومادرید و ویارئال می‌رود و بین این دو در فرانسه با لیل روبه‌رو می‌شود. رئال مادرید در 116 بازی از 236 مسابقه با اتلتیکومادرید به پیروزی رسیده هرچند منصفانه است اگر گفته شود اتلتیکو در سال‌های اخیر سهم خوبی در موفقیت مقابل تیم بزرگ پایتخت اسپانیا داشته است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار