گزارش

13595
قرمزها ضلع آماده مثلث قهرمانی

صدرنشینی لیورپول در پایان هفته ششم

قرمزها ضلع آماده مثلث قهرمانی

لیورپول با برتری مقابل ولورهمپتون به صدر جدول لیگ انگلیس صعود کرد.

به گزارش ایران ورزشی، در روزی که منچسترسیتی مقابل نیوکاسل متوقف شد، لیورپول با پیروزی دو بر یک خارج از خانه مقابل ولورهمپتون قعرنشین به صدر جدول صعود کرد تا بالاتر از دو رقیب اصلی خود در کورس قهرمانی یعنی سیتی و آرسنال، صدرنشین لیگ برتر انگلیس باشد.

این اتفاق در حالی رقم خورد که تصور می‌شد با غیبت یورگن کلوپ و حضور آرنه اسلوت، به زمان زیادی برای بازیابی هویت تازه لیورپول و مدعی شدن این تیم نیاز باشد اما این سرمربی هلندی، با تبدیل شدن به اولین مربی لیگ برتری تاریخ لیورپول با پیروزی در سه بازی نخست خارج از خانه، این تیم را در زمره مدعیان واقعی کسب عنوان قهرمانی قرار داده است.

هشت بازی، هفت برد، 20 گل زده و 4 گل خورده، پیام مشخصی برای شروع قدرتمندانه لیورپول در فصل جدید است. آرنه اسلوت برای رسیدن به این فرم، در محیط و شرایط متفاوتی تیمش را رشد داده است. با وجود بازگشت مدیران برجسته سابق، گروه FSG اقدامی خاصی برای تقویت ترکیب تیم‌شان نداشتند و به جز گیورگی مامارداشویلی (ورود در سال 2025) و فدریکو کیه زا (گزینه‌ای برای کاستن بار خط حمله)، بازیکن دیگری برای تقویت ترکیب تیم خریداری نشد. بازیکنان لیورپول طی مصاحبه‌های اخیر به این نکته اشاره کرده‌اند که دفاع تیمی بهتری نسبت به گذشته دارند.

در بازی‌های گذشته، به غیر از بورنموثِ آندونی ایرائولا، هیچی تیمی تعداد شوت‌های خود را مقابل قرمزها دو رقمی نکرده است تا آن‌ها با دریافت تنها یک گل و xG متحمل شده 4.5، بهترین خط دفاع لیگ برتر را داشته باشند. انعطاف بازیکنان منجر به تشکیل یک پایه تدافعی محکم شده که در بازپس‌گیری توپ توانایی بالایی دارد. حفظ برتری عددی در خط دفاع به جای پرسینگ شدید دوران کلوپ، انتخاب سرمربی جدید برای جلوگیری از دریافت گل است. با این استراتژی موفق تدافعی، به نظر می‌رسد که باز کردن دروازه لیورپول در ادامه فصل، مأموریت دشواری برای مدعیان لیگ انگلیس باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها