ایلیا بهزاد اول

ایلیا بهزاد اول

یادداشت

13640
از اراک تا مادرید؛ اتفاق مشابه، برخورد متفاوت

انتظار رویکرد مشابه از کمیته انضباطی

از اراک تا مادرید؛ اتفاق مشابه، برخورد متفاوت

رفتار مسئولان برگزاری در دربی مادرید میتواند سرمشقی خوب برای برگزارکنندگان فوتبال ایران باشد.

چهار روز پس از جنجال‌های دربی تهران در اراک و رفتارهای نه‌چندان شایسته هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس، دربی مادرید در لالیگا بین دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو برگزار شد و با توجه به جو متشنج دیدارهای دو تیم در سال‌های اخیر، جنجال‌های زیادی در زمین بازی رخ داد.

از توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید گرفته تا پرتاب اشیا به سمت تیبو کورتوا، دروازه‌بان سابق اتلتیکو و فعلی رئال مادرید. تا این‌جا، همه چیز مشابه اتفاقات لیگ برتر ایران به نظر می‌رسد اما ماجرا از جایی متفاوت می‌شود که مسئولان برگزاری بازی، برای مدیریت و کنترل شرایط بازی در روند برگزاری مسابقه دخالت می‌کنند.

پس از پرتاب چند شی به سوی دروازه‌بان رئال مادرید، داور و مسئولان برگزاری مسابقه، دیدار دو تیم را متوقف کردند و بازیکنان دو تیم سریعاً خود را به رختکن رساندند. همچنین در زمان توقف بازی، به هواداران متخلف اتلتیکو این هشدار داده شد که در صورت تکرار این اتفاق، بازی به طور کامل لغو خواهد شد تا خط مشی لالیگا در این زمینه، به طور کامل مشخص باشد. در این‌جا اما به نظر می‌رسد مسئولان برگزاری مسابقه و داوران، جسارت لازم برای توقف بازی در زمان رفتار نامناسب هواداران را ندارند و بازی‌ها تحت هر شرایطی ادامه پیدا می‌کنند.

در هفته‌ای که گذشت، حتی یکی از اعضای دو باشگاه یا فدراسیون از رافائل سیلوا بازیکن خارجی استقلال بابت مصدومیت شدید از ناحیه سر عذرخواهی نکرده و سکوت خبری در خصوص این شرایط نابسامان، به عادی شدن چنین مسائلی در فوتبال ما دامن می‌زند. مسائلی که سال‌ها از برخورد جدی با آن در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی صحبت شده اما تا امروز، هیچ عزم جدی‌ای در این خصوص دیده نمی‌شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها