محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

اخبار

13794
اعتراض هواداران و باشگاه پرسپولیس به رای بیرانوند؛ محرومیت ورزشی تعلیق ندارد

رای عجیب بعد از سه ماه و نیم انتظار

اعتراض هواداران و باشگاه پرسپولیس به رای بیرانوند؛ محرومیت ورزشی تعلیق ندارد

برای هواداران البته مدیران باشگاه پرسپولیس رای صادره شده در خصوص شکایت از بیرانوند شوکه کننده بود چرا که آنها می گویند نمونه چنین رایی وجود ندارد.

چهارم تیرماه بود که باشگاه پرسپولیس از بیرانوند و باشگاه تراکتور شکایت کرد و بعد از سه ماه و نیم بالاخره انتظارها به سر رسید و رأی صادر شد.
در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسید که پرونده واقعاً پرونده دشواری بوده و همین که کمیته تعیین وضعیت مجبور شده 48 صفحه این پرونده را منتشر کند باید به ارکان درگیر در این ماجرا حق داد اما واقعیت اینکه بیش از 40صفحه از این پرونده واو به واو لایحه‌هایی است که طرفین درگیر به محکمه کمیته تعیین وضعیت داده‌اند.
حدود دو ماه قبل بود که بعد از انتشار خبری در رسانه‌ها از سوی نورشرق مسئول کمیته تعیین وضعیت اعلام کرد پرونده باید توسط کارشناس مالی بررسی شود اما این بررسی که خلاصه نتایج آن در پرونده رأی آمده در نهایت نشان می‌دهد بیرانوند به خاطر فسخ قراردادش تخلف کرده است.
کمیته تعیین وضعیت باشگاه تراکتور را از اتهامی که پرسپولیس به آن وارد کرده مبری دانسته اما به بیرانوند چهار ماه محرومیت تعلیقی داده و او را 20 میلیارد تومان جریمه کرده است.
دقیق‌تر بخواهیم بگوییم مبلغ جریمه بیرانوند 19 میلیارد و 875 میلیون تومان است که رقم قرارداد فصل سوم بیرو با پرسپولیس بود که این جریمه با باشگاه تراکتور تضامنی است یعنی چنانچه بیرانوند این رقم را پرداخت نکند تراکتور باید این جریمه را بپردازد.
همچنین بیرو باید 765 میلیون تومان هزینه دادرسی را هم پرداخت کند و اگر ظرف مدت یک هفته این وجه را پرداخت کند حتی می‌تواند پرونده را به استیناف ببرد.
در رأی صادره علیه بیرانوند آمده او به مدت 4 ماه از تمام بازی‌های ملی و باشگاهی به مدت یک سال محروم شده اما این رأی هم برای هواداران پرسپولیس هم مدیران این باشگاه عجیب به نظر می‌رسد چرا که در محرومیت ورزشی و نه انضباطی، چیزی به نام تعلیقی وجود ندارد و مهم‌ترین نکته این رأی شائبه برانگیز است. در عین حال این سؤال وجود دارد که بیرانوند در صورت چه اشتباه یا چه تخلفی محروم خواهد شد یا بهتر بگوییم محرومیتش به اجرا گذاشته می‌شود؟
حالا هواداران پرسپولیس به این نکته معترضند که اگر تخلف بیرانوند در اجرای فسخ قرارداد محرز شده چرا محروم نشده و اصلاً چرا سه ماه و نیم طول کشید تا این رأی را صادر کنند؟ رأیی که انگار صادر شده تا هم تراکتور و تیم ملی بیرانوند را از دست ندهند هم حقانیت باشگاه پرسپولیس مشخص شود که البته فایده‌ای هم برایش نداشته است.
با این حال جالب است که بعد از صدور این رأی عجیب برای برخی هواداران پرسپولیس این ذهنیت به وجود آمده که باشگاه پرسپولیس با بیرانوند توافقی داشته تا 20 میلیارد بگیرد و از محرومیت او بگذرد!
برخی هم معتقدند پرسپولیس باید این رأی را به محاکم بالاتر مثل فیفا و دادگاه عالی ورزش بکشاند که باید دید شرایط چنین کاری وجود دارد یا نه.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار