اخبار

13833
حضور در المپیک آرزوی قهرمان سوارکاری

یک زن بالاتر از همه مردان

حضور در المپیک آرزوی قهرمان سوارکاری

فائزی غروی به اولین زنی تبدیل شد که بالاتر از تمامی رقبای خود به عنوان قهرمانی پرش با اسب کشور رسید.ویژه‌ترین خبر سال سوارکاری ایران دیروز منتشر شد: قهرمانی یک زن برای اولین بار در مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور. فائزه غروی در 37 سالگی توانست یک اتفاق بزرگ را رقم بزند و در حالی که فقط 2 سوارکار از 60 سوارکار حاضر در مسابقات کشوری را زنان تشکیل می‌دادند، بالاتر از رقبای خود به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. 

بعد از قهرمانی فائزه غروی در مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور او در گفت و گویی در خصوص مسیر دستیابی به این موفقیت ها و اهداف آینده اش صحبت کرد:«من مثل خیلی دیگر از قهرمانان سوارکاری از کودکی به این رشته روی آوردم. شاید از 10، 11 سالگی به طور حرفه‌ای سوارکاری را ادامه دادم و الان 37 ساله هستم و در طول این سال‌ها دائما مشغول تمرین بودم. سال‌های زیادی است که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم، اما در این ورزش علاوه بر سوارکار، اسب هم بسیار مهم است. یک قهرمان نیاز به اسبی دارد که رو به جلو برود و باید در طول زمان اسب و سوارکار با یکدیگر هماهنگ شوند.»

وی ادامه داد:«در سطح جهان و المپیک سوارکاری تنها رشته‌ای است که مسابقات آن به صورت مختلط برگزار می‌شود و بخش مردان و زنان آن جدا نیست. باعث افتخار من بود که توانستم به عنوان یک زن این قهرمانی را کسب کنم.در این مسیر موانعی زیادی داشتم. حتی خیلی از مواقع می‌توانستم وارد حواشی شوم، اما سعی کردم کاملا از اینطور مسائل دور بمانم. سوارکاری رقابت خاصی است و باید چند روز در یک محیط باشی و حواشی را هم کنترل کنی. قطعا حواشی و ماجراهای زیادی سراغت می‌آید. با این حال تجربه به من کمک کرد که با آرامش کامل بتوانم همه چیز را کنار هم قرار دهم و به این افتخار بزرگ برسم.»

غروی در پایان از آرزویش گفت:« همانطور که گفتم 37 ساله هستم، اما سوارکاری خیلی سن و سالن نمی‌شناسد. در سطح المپیک هم می‌بینیم که سوارکارانی با سن 50، 60 سال شرکت می‌کنند. البته که جوان‌ترها هم در حال پیشرفت هستند. مسن‌ترین سوارکاری که در مسابقات کشوری ما بود، آقای علیرضا خوشدل بود که نفر دوم شد. ایشان 5 عنوان قهرمانی کشور دارد و پرافتخارترین سوارکار ایران محسوب می‌شود. فکر می‌کنم متولد سال 46 هستند و نزدیک به 56، 57 سال سن دارند. امیدوارم این قهرمانی نقطه شروعی برای پیشرفت من باشد. حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای است که امیدوارم روزی به آن برسم.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار