منهای فوتبال

1386
کمیل قاسمی: کامبوج را از دور هدایت می‌کنم

کار کردن در مازندران کمتر از تیم ملی نیست

کمیل قاسمی: کامبوج را از دور هدایت می‌کنم

یکی از اتفاقات مهم مسابقات قهرمانی کشور، حضور کمیل قاسمی به عنوان سرمربی تیم کشتی مازندران بود.

محسن وظیفه: کسی که در جهانی بلگراد سرمربی تیم ملی کامبوج بود اما برگشته و هدایت تیم کشتی آزاد مازندران را بر عهده گرفته که در اولین حضورش هم توانست این تیم را با قدرت به عنوان قهرمانی برساند. حضور کمیل در مازندران می‌تواند او را به تیم ملی هم برساند هر چند که خودش می‌گوید هنوز پیشنهادی ندارد.

*چه شد که به یکباره سرمربی مازندران شدی؟

دو سه ماهی می‌شود این حکم را دادند، اما اطلاع رسانی نشده بود و در قهرمانی کشور به یکباره رو شد. از من خواستتد کمک کنم دیدم شرایط خوب است و وارد شدم. مازندران قهرمانان زیادی دارد هماهنگ کردن اینها خودش مسئولیت سنگینی بود.

* پس کامبوج را رها کردی؟

نه رها نکردم اما دور کار شدم. یعنی برنامه‌های آن‌ها را پیش می‌برن و اگر مسابقه و تورنمنتی هم بود در کنارشان هستم.

* شاید این دور کاری به حضورت در کادرفنی تیم ملی هم کمک کند.

فعلا که خبری نیست. الان برای مازندران کار می‌کنم البته که پیشنهادی هم از سوی سرمربی جدید به من نشد، در گذشته پیشنهاد داشتم اما درگیر کامبوج بودم. البته به این نکته هم باید توجه کرد که کار کردن در مازندران کمتر از تیم ملی نیست. ۶۰ الی ۷۰ درصد ترکیب تیم ملی در جهانی همیشه برای مازندران بود. الانم که اینجا مشغولم، کار هماهنگی و برنامه‌ریزی کمتر از تیم ملی نیست.

*ولی با حضور در کادرفنی تیم ملی خیلی بیشتر به چشم می‌آیی، قبول نداری؟

خب چرا قبول دارم اما الان به دیده شدن فکر نمی‌کنم.  هدفم کار کردن است. ضمن این‌که پیشنهادی هم از سرمربی تیم ملی نداشتم.

*یکی از اتفاقاتی که قبل از قهرمانی کشور سر و صدا کرد، ماجرای مصدومیت کامران بود.

در آخرین تمرینی که داشتیم دوباره از ناحیه کشاله آسیب دید، تمرین سبکی هم انجام می‌داد، مرور فن می‌کرد اما باز آسیب دید و دارد کار درمانی‌اش را پیگیری می‌کند. اتفاق بدی بود که همه را نگران کرد. کامران اگر از این‌جا با ۹۷ کیلوگرم شروع می‌کرد در ادامه کار راحت‌تری داشت. مدارک پزشکی‌اش را به فدراسیون فرستاده و فدراسیون پیگیر وضعیتش هست.

* تیم ملی خیلی مصدوم دارد. ظاهرا گلیج هم نتوانست مسابقات را تمام کند.

گلیج هم از ناحیه مچ پا آسیب‌دیدگی دارد، او هم درخواست داد که در قهرمانی کشور کشتی نگیرد که قبول نکردند اما همه دیدند که او شرایط کشتی گرفتن نداشت. گشتی‌گیر 61 کیلوگرم ما عرفان جعفریان هم که قهرمان استان شده، در تمرینات استانی آسیب دید و او هم به مسابقات کشوری نمی‌رسد. البته گلیج در ۹۷ کیلوگرم کشتی‌گیر مهمی است که امیدوارم بتواند به تیم ملی برسد.

* مازندران خیلی راحت قهرمان شد و علاوه بر این درخشش بعضی از جوان‌ها در نوع خود جالب توجه بود.

مازندران قهرمان همیشگی این مسابقات بوده. شما به این اسامی توجه کنید؛ میلاد والی‌زاده و ابراهیم خواری، رضا اطری، عباس ابراهیم‌زاده، امیرمحمد یزدانی، علی سوادکوهی، عزت‌الله اکبری، امیرحسین فیروزپور، مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان، مهدی هاشمی و محمد علی‌تبار را در ترکیب تیم مازندران داشتیم. خودش یک تیم ملی است. دست‌‌مان در استان مازندران باز است و کشتی‌گیران هم‌طراز زیادی داریم. البته سهمیه ما را هم کم کردند. قرار بود باتوجه به میزبانی، با دو تیم در مسابقات کشوری شرکت کنیم که گفتند فقط یک تیم. ضمن این‌که سطح مسابقات هم خوب بود و کشتی‌های زیبا کم ندیدیم. این جوانان بعد از المپیک کار تیم ملی را دست می‌گیرند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال