اخبار

13865
گولسیانی و شکستن رکورد اسطوره اورتون

روز تاریخی برای مدافع گرجستانی

گولسیانی و شکستن رکورد اسطوره اورتون

در روز پیروزی سخت و دراماتیک پرسپولیس مقابل چادرملو در ورزشگاه تختی تهران، گئورگی گولسیانی با به ثمر رساندن هفدهمین گل خود با لباس پرسپولیس، تبدیل به بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس شد. گولسیانی حالا در مسابقات مختلف برای پرسپولیس ۱۷ گل به ثمر رسانده و در سومین فصل خود، آمار فوق‌العاده‌ای به عنوان یک مدافع در ترکیب پرسپولیس به ثبت رسانده است. او برای رسیدن به این دستاورد، رکورد ۴۸ ساله یکی از بازیکنان خاص تاریخ پرسپولیس یعنی آلن ویتل را شکست.
 ویتل که در حال حاضر ۷۴ سال سن دارد، پس از سپری کردن دورانی درخشان در تیم اورتون انگلیس، در سال ۱۳۵۶ و زمانی که ۲۷ سال داشت به پرسپولیس پیوست و ۱۶ بار برای سرخپوشان تهرانی گلزنی کرد. با این حال ویتل را می‌توان یکی از بهترین بازیکنان خارجی در فوتبال ایران نامید؛ چرا که این بازیکن دوران درخشان و جالب توجهی در باشگاه اورتون دارد که او را تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب در تاریخ اورتون کرده است. یکی از ۹ قهرمانی اورتون در بالاترین سطح فوتبال انگلیس، در فصل ۱۹۶۹-۷۰ و در سالی رقم خورد که ویتل به عنوان یکی از بازیکنان پرورش یافته در آکادمی باشگاه، در ۱۵ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند و ستاره اورتون در جریان قهرمانی لیگ این تیم بود. او همچنین در سوپرجام سال ۱۹۷۰ مقابل چلسی، یک ضربه تماشایی را وارد دروازه آبی‌های لندن کرد و یک قهرمانی ارزشمند را برای این تیم به ارمغان آورد. در اورتون، ویتل را بجز این روزهای درخشان، به عنوان اولین بازیکن انگلیسی حاضر در فوتبال ایران نیز می‌شناسند. جالب اینکه تام دیویس خواهرزاده ویتل، تا دو فصل پیش از بازیکنان اصلی اورتون بود.
 پس از ویتل، گادوین منشا با ۱۴ گل، ابراهیم توره با ۱۳ گل و ایمون زاید با ۱۲ گل در رده‌های بعدی بهترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس قرار دارند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار