فوتبال ایران

13867
گلایه دسته‌جمعی پرسپولیسی‌ها از  چمن تختی

این زمین خراب مصدوم‌مان کرد

گلایه دسته‌جمعی پرسپولیسی‌ها از چمن تختی

تقریباً همه اعضای تیم پرسپولیس در مصاحبه‌های خود بعد از بازی از کیفیت چمن ورزشگاه تختی انتقاد کردند.

نمایش پرسپولیس مقابل چادرملو چنگی به دل نزد و تیم گاریدو به سختی و در وقت‌های تلف شده به گل برتری دست یافت اما جدا از مسائل تاکتیکی و فنی یکی از مواردی که باعث شد سرخ‌ها در این میدان فوتبال قابل قبولی ارائه ندهند به زمین چمن نامطلوب ورزشگاه تختی بر می‌گشت.
پرسپولیسی‌ها می‌گویند زمین چمن این ورزشگاه که برای اولین بار در آن به میدان می‌رفتند در مرکز زمین دچار مشکلات اساسی و ناهموار بود ضمن اینکه به نظر می‌رسید این زمین سفت است. برخی بازیکنان هم به بلندی چمن اشاره کردند اما سؤال‌شان این بود که چرا این تیم باید هر هفته در یک ورزشگاه میزبانی کند و چرا هر بار باید در بازی‌های خانگی از این مشکل رنج ببرد؟
پرسپولیس در چهارمین بازی خانگی در چهار ورزشگاه متفاوت و البته غالباً با چمن‌های ناهموار به میدان رفته است. هر چند زمین‌های قزوین و اراک به نسبت زمین شهرقدس و تختی مشکلات کمتری داشته اما برای میزبانی پرسپولیس مناسب و مهیا نیست.
نکته مهم‌تر اینکه تقریباً همه اعضای تیم پرسپولیس در مصاحبه‌های خود بعد از بازی از کیفیت چمن ورزشگاه تختی انتقاد کردند چرا که این مشکل جدی هم کیفیت فوتبال این تیم را پایین آورد هم باعث مصدومیت برخی بازیکنان این تیم شد.

سیدجلال: مجازات‌شان کنید
هر چند گاریدو انتقاد محکمی به زمین نداشت و تنها تأکید کرد که باید در بهترین زمین‌ها و ورزشگاه خودمان بازی کنیم اما سیدجلال حسینی گفت: بچه‌ها زیاد از کیفیت زمین تعریف نمی‌کردند، اما تلاش می‌شود که استادیوم‌ها را درست کنند. متأسفانه باید به عقب برگردیم و کسانی را که اشتباه کردند، مجازات کنند. باید از کسانی که الان تلاش می‌کنند، تشکر کرد، اما کسانی بودند که کاری نکردند و خیلی راحت رفتند و تا جایی هم که توانستند، خوردند.

گولسیانی: جوک نسازید
گولسیانی زننده تک گل پرسپولیس هم به نکته جالبی اشاره کرد: هر بار درباره چمن صحبت می‌کنم. بعضی وقت‌ها هم جوک می‌سازیم ولی خوب نیست که با این موضوع مهم شوخی کنیم. قطعاً می‌بینید که کیفیت زمین خوب نیست. ما در ایران نیاز داریم که این مسأله را حل کنیم. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان پیشرفت کند، اول باید زمین خوب داشته باشیم مثل عربستان سعودی و قطر که کیفیت چمن‌های‌شان را دیدیم. امیدوارم استادیوم آزادی هرچه زودتر آماده شود‌.

امیری: چمن کیفیت نداشت
اما کاپیتان محجوب سرخ‌ها هم نتوانست از مشکلات زمین ورزشگاه تختی بگذرد. وحید امیری گفت: ما دنبال تخریب نیستیم و دوست داریم کیفیت موردنیاز برای برگزاری لیگ برتر در ایران واقعاً عالی باشد. کیفیت زمین ورزشگاه تختی امروز خوب نبود. من 10 سال پیش هم در این استادیوم بازی کردم و می‌دانم برای برطرف کردن ایرادات ورزشگاه تختی تلاش کرده‌اند. رختکن‌ها را درست کرده‌اند، اما اصل موضوع یعنی چمن ورزشگاه کیفیت آنچنانی نداشت.

علیپور: افتضاح بود
تندترین انتقاد مربوط به مهاجم نوک سرخ‌ها بود. علی علیپور بعد از بازی گفت: زمین تختی هم افتضاحی مثل بقیه بود. مگر منظور ما از اینکه یک شرایط خوب فراهم کنند، این است؟ دیگر چه بگوییم؟ هر هفته مشغول گفتن این حرف‌ها هستیم. او در پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود زمین تختی به درد کشت سبزیجات می‌خورد، گفت: هر هفته می‌گوییم واقعاً خوب نیست. دیگر هم توانی برای گفتن ما باقی نمی‌ماند. مهم این است که تمرکزمان را روی بازی خودمان بگذاریم. با این حال خداراشکر که برنده شدیم و شرمنده هواداران نشدیم.

مهری: هیچ کدام خوب نیستند
جالب‌ترین پاسخ هم مربوط به سعید مهری بود. وقتی از او پرسیدند کدام یک از زمین‌های سردار آزادگان قزوین، شهدای شهرقدس یا تختی تهران، کیفیت بهتری دارند، گفت: واقعیتش این است که هیچ کدام و هر کدام یک ایرادی دارند. امیدوارم مسئولان تلاش کنند هر چه سریع‌تر ورزشگاه آزادی آماده شود. بازی‌های لیگ برتر یک طرف، ما برای بازی‌های لیگ نخبگان آسیا به حمایت هواداران و ورزشگاه آزادی نیاز داریم. امیدوارم که هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد، چرا که خیلی به ورزشگاه آزادی نیاز داریم.

ژوائو: چمن بلند بود
هر چند سروش رفیعی در میکس‌زون احتیاط کرد و گفت اگر درباره زمین صحبت کند باید به کمیته انضباطی برود اما لوکاس ژوائو درباره وضعیت زمین چمن ورزشگاه تختی گفت: چمن‌ بلند بود و حرکت توپ را سخت می‌کرد. این مسأله بلندی چمن نکته‌ای بود که گولسیانی هم در مصاحبه روز بعد از بازی به آن اشاره کرده است.

فرجی: زمین محله ما بهتر است
در میان اعضای تیم پرسپولیس فرشاد فرجی با انتقاد از کیفیت چمن این مشکل را باعث مصدومیت چند بازیکن تیمش از جمله خودش دانست: شرایط زمین اصلاً خوب نبود و تنها از بیرون زیبا به نظر می‌رسید. چمن بلند و بی‌کیفیتی داشت که حتی باعث مصدومیت بازیکنان شد. او ادامه داد: زمین محله ما از اینجا بهتر است! در دقیقه ۳۰ دچار گرفتگی همسترینگ شدم و حسین کنعانی و اورونوف هم به خاطر کیفیت پایین زمین آسیب دیدند. اگر حسین از بازی خارج نمی‌شد، ترجیح می‌دادم زودتر تعویض شوم، اما شرایط تیمی به گونه‌ای بود که باید ادامه می‌دادم.
 
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران