فوتبال ایران

1397
افشای مکالمات داور دربی با اتاق کمک داور ویدیویی قانونی است؟

افشای مکالمات داور دربی با اتاق کمک داور ویدیویی قانونی است؟

بعد از برگزاری دربی ۱۰۲ با کمک داور ویدیویی، مسئله افشای مکالمات داوران مطرح شده و این پرسش به وجود آمده که آیا چنین موضوعی قانونی است یا خیر.

به گزارش ایران ورزشی؛ دیدار معوقه هفته پنجم  لیگ برتر میان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با استفاده از کمک داور ویدیویی برگزار شد. از آنجایی که دربی 102 اولین مسابقه داخلی بود که با VAR برگزار شد، نظرات درباره آن زیاد و مختلف است. در این میان برخی منتقدان عملکرد داور دربی، با استناد به بعضی نمونه‌های جهانی، خواهان پخش مکالمات وی با اتاق کمک داور ویدیویی شدند.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در این باره گفته بود که مکالمات ضبط نشده اما اگر ضبط هم می‌شد اجازه انتشار نداشتند. باشگاه پرسپولیس نیز خواهان انتشار مکالمات شده و تهدید کرده در صورت به نتیجه نرسیدن، از طریق فیفا اقدام خواهد کرد.

فیفا در این مورد، تصمیم یک‌ساله‌ و آزمایشی را در دستور کار قرار داده است. طبق این قانون، همزمان با بازبینی صحنه‌های مشکوک در نمایشگر بازبینی، صدای داور وسط برای تماشاگران حاضر و مخاطبان پای گیرنده‌ها پخش می‌شود. در حال حاضر با توجه به مسائل فرهنگی و شرایط فوتبال ایران به سراغ دو کارشناس داوری فوتبال رفتیم تا شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران