فوتبال جهان

14048
نبرد پیرمردهای مهاجم

لواندوفسکی و رونالدو، سرمایه های لهستان و پرتغال

نبرد پیرمردهای مهاجم

لهستان بعد از یک برد و یک باخت در دو بازی خارج از خانه در بازی های ماه گذشته در گروه یک لیگ A ملت های اروپا امشب میزبان پرتغال است که با دو برد خانگی ۲ بر یک مقابل کرواسی و اسکاتلند صدرنشین گروه است.

به گزارش ایران ورزشی بازی ورزشگاه ملی ورشو دیدار هیجان انگیز دو تا از باتعصب ترین ملت های فوتبالی اروپا است، لهستان که شور هوادارانش در بازی های خانگی عامل موفقیت تیم بوده و پرتغال که به نظر می رسد یک بار دیگر کریستیانو رونالدو را در اوج به همراه دارد.
آن طرف هم یک گلزن قهار پا به سن گذاشته منتظر کوچکترین فرصت ها است. روبرت لواندوفسکی مهاجم 36 ساله با 10 گل در 9 بازی برای بارسلونا در این فصل لالیگا در کسب 24 امتیاز و صدرنشینی تیمش نقش پررنگی داشته. او با 96 گل در لیگ قهرمانان پشت سر رونالدو و لیونل مسی در رده سوم بهترین گلزنان تاریخ این رقابت ها قرار دارد.
لهستان تابستان سال گذشته به همکاری با فرناندو سانتوس پرتغالی پایان داد و میکال پوبیرز را انتخاب کرد. او عملکرد فوق العاده ای نداشته و تیمش با قبول شکست برابر هلند و اتریش و تساوی با فرانسه نتوانست از مرحله گروهی یورو 2024 عبور کند. این تیم در نخستین بازی خود در لیگ ملت های اروپا 3 بر 2 برابر اسکاتلند به پیروزی رسید و بعد با یک گل مغلوب کرواسی شد.
پیروزی برابر پرتغال نه تنها امیدهای لهستان برای صعود به یک چهارم نهایی را افزایش می دهد بلکه می تواند جایگاه تیم در لیگ A را حفظ کند.
تیم روبرتو مارتینس هم امیدوار است با ادامه روند پیروزی کار صعود به یک چهارم نهایی را آسان کند.
این دو تیم شش سال پیش در دوره اول لیگ ملت های اروپا با هم روبرو شدند که پرتغال در خانه حریف 3 بر 2 پیروز شد و کارشان در لیسبون به تساوی یک بر یک انجامید. لهستان در پنج بازی آخر با پرتغال برنده نشده و آخرین بار در سال 2006 موفق به پیروزی برابر سلسائو شده است.
 
ترکیب احتمالی
لهستان: اسکوروپسکی؛ بدنارک، داویدوویچ، کیویور، فرانکوفسکی؛ ژیمانسکی، زیلینسکی، اوربانسکی؛ زالفسکی، پیاتک، لواندوفسکی/ مربی: پوبیرز
پرتغال: کاستا؛ دالو، دیاز، ایناسیو، مندز؛ سیلوا، ویتینیا، فرناندز؛ نتو، رونالدو، لیائو/ مربی: مارتینس

 
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان