ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

14205
قاسمپور :باخت قبلی به قطر باید به رگ غیرت بازیکنان برخورده باشد

نباید فقط از طارمی و سردار استفاده کنیم و از قائدی و قلی زاده هم بهره ببریم

قاسمپور :باخت قبلی به قطر باید به رگ غیرت بازیکنان برخورده باشد

پیشکسوت فوتبال می گوید تیم ملی ما نباید همیشه برروی استفاده از بازیکنانی مانند طارمی و سردار اصرار داشته باشد .

ابراهیم قاسمپور بازیکن و مربی سابق تیم ملی معتقد است تیم ملی ایران برای پیروزی مقابل قطر از انگیزه های بالایی برخوردار است تا به نوعی شکست در جام ملتها را مقابل این تیم جبران کند.

 

*بازی تیم ملی  مقابل تیم ملی قطر را در امارات چگونه پیش بینی می کنید؟

 

تیم ملی  را از هر جهت که نگاه می کنیم از بقیه تیم‌های همگروهش تیم بهتری است و به تبع آن شانس صعودش هم بیشتر است .تیم ملی ما در جام ملتها با نتیجه سه بریک نتیجه را به قطر واگذار کرد تا شوک بدی به فوتبال ما وارد شود به همین دلیل هم حتما تیم ما باید طوری بازی کند  که انتقام آن شکست را از قطر بگیرد .

 

*تیم ملی قطر به نسبت تیمی که در جام ملتها داشت چقدر تغییر داشته ؟

 

به نظرم قطر آن تیم جام ملتها نیست و ضعیفتر شده  .از سوی دیگر این تیم معمولا به سراغ بازیکنان درجه دوم و سوم جهان رفته  و با دادن پاسپورت قطری آنها را به عضویت کشور خودش در آورده که آخرین انها وینگری برزیلی است. هر چند آنها نیروی انسانی کمی دارند اما به دنبال این هستند که خودشان را بیشتر مطرح کنند.در طرف مقابل تیم ملی ما هم شرایط ایده آلی ندارد خصوصا لژیونرهایمان که در آن شرایط خوب گذشته شان نیستند. بازیکنانی که شناخته شده هستند و با برنامه ریزی و آنالیز خاص حریفان به راحتی مهار می شوند .از سوی دیگر خود ما هم برنامه تاکتیکی خاصی نداریم و بیشتر به دنبال ارسال از کناره ها هستیم که از این روش هم نتوانستیم بهره خوبی ببریم که نمونه اش هم بازی مان مقابل ازبکستان و دیدارهای قبل از آن بوده است .

 

*با وجود این شرایط قبول دارید که انگیزه بازیکنان ما برای برد بیشتر از بازیکنان قطری است ؟

 

حتما همین طور است چون ما در جام ملتها با نتیجه سنگین نتیجه را به قطر واگذار کردیم به همین دلیل ان باخت باید به رگ غیرت بازیکنان ما بربخورد و موجب شود تا بازیکنان ما فقط برای پیروزی تلاش کرده و حریف‌شان را شکست دهند .

 

*به نظرتان اتخاذ چه تدابیری و تغییراتی می تواند شانس بردمان را مقابل قطر افزایش دهد ؟

 

مشکل ما این است که به یکسری از بازیکنان‌مان خیلی تکیه می کنیم و مثلا از سردار و طارمی دایم بهره می بریم  در حالی  که ما دیدیم زمانی که بازی مقابل ازبکستان گره خورد بازیکنانی مانند قلی زاده  یا قائدی بعد از حضورشان در میدان چقدر وزنه را به سود تیم ما سنگین کردند. به همین دلیل هم باید بیشتر به چنین بازیکنانی بازی بدهیم و پلن های متفاوت و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم .نباید یکنواخت بازی کنیم و از بازیکنان خلاقی که قدرت دریبل یا شوتزنی یا پنالتی گرفتن دارند بیشتر استفاده کنیم .به شکل مداوم نباید با یکسری از بازیکنان مانند طارمی و سردار بازی کنیم چون حریفان ما هم بیکار ننشسته اند و آنالیز دقیقی انجام می دهند .

 

*نتیجه را چگونه پیش بینی می کنید ؟

 

به نظرم تیم ما با نتیجه یک بر صفر یا دو بر صفر از سد تیم ملی قطر می گذرد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران