فائزه زمانی

فائزه زمانی

مصاحبه

14341
ساعی: از پیشنهاد خارجی به افلاکی استقبال می‌کنیم

استعدادها را به حال خود رها نمی‌کنیم

ساعی: از پیشنهاد خارجی به افلاکی استقبال می‌کنیم

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو دیروز در نشست خبری پاسخگوی حواشی و شائبه‌های اخیر تیم ملی بود.

درحالی‌که بعد از نتایج درخشان تیم ملی مردان و زنان در شیاپ‌چانگ پاریس، هنوز خبری از تمدید قرارداد با کادرفنی تیم‌های ملی نیست و همین موضوع شائبه اختلاف را به وجود آورده است. ساعی اما این موضوع را تکذیب کرد و دلیل عدم تصمیم‌گیری درباره کادرفنی تکواندو را نبود مسابقات حیاتی تا سال 2025 دانست.
او بعد از قهرمانی تیم نوجوانان در قهرمانی جهان، هدفش را حمایت از آنها برای پشتوانه‌سازی در تیم ملی خواند: «از بدو ورود به فدراسیون توجه‌ ما به تیم‌های پایه بود. بعد از مسابقات جهانی رده‌های‌ سنی پایه بلغارستان، طلایی‌های‌ ما به آسیایی رفتند و آنجا هم طلا گرفتند که تعداد زیادی از همین ملی‌پوشان به تیم ملی بزرگسالان راه یافتند. قطعاً این روند ادامه خواهد داشت و نوجوانانی‌ که طلای جهان گرفته‌اند را به اردوی تیم ملی می‌آوریم و اجازه نمی‌دهیم این استعدادها رها شوند. ما حتی به طلایی‌های رده پایه مجوز حضور در لیگ بزرگسالان را دادیم تا پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشند.»
رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به شائبه‌های اخیر اختلاف با مینو مداح سرمربی تیم ملی دختران گفت: «درحال حاضر اصلاً تیم ملی نداریم و به دنبال آن تیم، مربی ندارد. تکواندو فعلاً رویداد مهمی در پیش ندارد. از طرفی هم جلسه‌ کمیته فنی هنوز برگزار نشده و با بررسی آن حتماً تکلیف کادرفنی تیم‌های ملی مشخص می‌شود. البته که نمی‌خواهیم تکواندوکاران را رها کنیم و به همین منظور هم در نظر داریم تا هرچند وقت یک‌بار اردویی برگزار کرده و بازیکنان را جمع کنیم.»
او درباره چرایی غیبت مداح در مراسم‌های تجلیل از قهرمانان گفت: «مداح و مجید افلاکی به اکثر این مراسم‌ها دعوت شده‌اند اما خودشان تمایلی به حضور نداشتند. مداح هم به خیلی از مراسم‌های استان البرز دعوت شده که ما حضور نداشتیم و این موضوع امری طبیعی است.»
رئیس فدراسیون تکواندو از پیشنهادات خارجی که به مجید افلاکی شده، استقبال می‌کند: «از پیشنهادات خارجی که به مربیان ما می‌شود استقبال می‌کنیم. علاقه‌مندیم که مربیان ما به خارج از کشور بروند، چون در این صورت می‌توانند سفیر تکواندوی ایران در دنیا باشند و آن کشور را همراه ما می‌کنند. به طور مثال در ابتدای حضورم به یوسف کرمی‌ نیاز داشتم اما او از پاکستان پیشنهاد داشت و من مانع رفتن او نشدم. حالا به دلیل حضور کرمی در پاکستان، ارتباط بسیار خوبی با فدراسیون این کشور داریم. چند مربی در بقیه کشورها داریم و خودمان‌ هم رایزنی می‌کنیم تا تعداد مربیان خود در سایر کشورها را افزایش دهیم. طبیعی است که مبلغ پیشنهادی کشورهای خارجی را ما نمی‌توانیم به مربیان‌مان بدهیم و حق طبیعی آنها است که رقم قراردادشان بالا باشد. ما نمی‌توانیم حقوق چندانی بدهیم و از نظر مالی شرمنده مجید افلاکی هستیم. مربیان ما در دنیا درجه یک هستند و حق آنها و خانواده‌شان‌ است‌ که تأمین شوند.»
رئیس فدراسیون تکواندو معتقد است حاشیه‌های ایجاد شده برای مبینا نعمت‌زاده به قصد تخریب تکواندو بوده: «مسأله مربوط به نعمت‌زاده بسیار ساده بود که بی‌دلیل بزرگ شد. افرادی که فکر نمی‌کردند این نتایج در المپیک کسب شود، به دنبال راه دیگری برای تخریب ما بودند. خود من در دوران قهرمانی درخواست‌هایی داشتم و طبیعی است که همه قهرمانان خواسته‌هایی دارند که ۹۰درصدش‌ اصلاً برآورده نمی‌شود. نعمت‌زاده هم برای ادامه تحصیل، خواسته‌ای داشت که اصلاً با شرایطی که دارد فکر نمی‌کنم به این کار برسد. عده‌ای برای ادامه تحصیل از سهمیه‌هایی‌ استفاده می‌کنند که هیچ‌کس متوجه نمی‌شود اما چون ورزشکاران، در چشم هستند این حواشی به‌وجود می‌آید. فکر می‌کنم نعمت‌زاده اگر بخواهد پزشکی هم بخواند از سهمیه دیگران کم ‌نمی‌شود.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه