فوتبال ایران

14345
سهراب در اندیشه ذوبِ آهن

پیش‌درآمد قبل از دوئل حساس با النصر

سهراب در اندیشه ذوبِ آهن

استقلال می‌توانست بازی با ذوب‌آهن را به دلیل درگیری ملی‌پوشانش با بازی‌های ملی به تعویق بیندازد اما تصمیم سهراب بختیاری‌زاده این بود که بازیکنان در شرایط مسابقه حفظ شوند تا برای بازی فوق حساس مقابل النصر عربستان تیمش در آمادگی مطلوبی قرار بگیرد و در کوران رقابت باشد.
اینکه سهراب در بازی با النصر نیز سرمربی استقلال باشد یا خیر، خود سؤالی است که مدیران باشگاه باید درباره آن شفاف‌سازی کنند اما اگر فرض را بر تداوم حضور بختیاری‌زاده در آن بازی بگیریم، قرار گرفتن استقلال در کوران رقابت می‌تواند برای بازی با النصر عربستان به مدد این تیم بیاید و از لحاظ ذهنی بازیکنان را مهیای تقابل با یاران رونالدو کند.
استقلال با سرمربیگری سهراب توانست در اولین قدم به برتری دست یابد و تیم هوادار را در تهران شکست دهد. آن بازی می‌توانست اولین کلین‌شیت را نیز به نام استقلال ثبت کند اما وی‌ای‌آر اجازه نداد و صحنه خروج حسینی خطا اعلام شد تا هوادار فرصت به ثمر رساندن یک گل از روی نقطه پنالتی را داشته باشد و استقلال در ششمین بازی خود در لیگ برتر نیز از کلین‌شیت محروم شود.
در بازی با ذوب‌آهن اما سهراب بختیاری‌زاده علاوه براینکه قصد دارد به دومین پیروزی خود در قامت سرمربی دست یابد، به دنبال کلین‌شیت هم هست و در این راستا توصیه‌های لازم را به بازیکنانش داشته و از آنها خواسته در اوج مسئولیت‌پذیری وارد این بازی شوند.
برای استقلال که بعد از بازی با ذوب‌آهن باید رخ‌دررخ النصر قرار بگیرد، اهمیت دارد که در تقابل با ذوب‌آهن هم به برتری برسد و هم اینکه برای نخستین‌بار در لیگ برتر به کلین‌شیت دست یابد. استقلال در بازی‌های این فصل فقط یک‌بار در لیگ نخبگان موفق به ثبت کلین‌شیت شده و در تمام بازی‌های خود در لیگ برتر گل دریافت کرده است. اما رسیدن به این مهم چندان دشوار نیست و استقلال با یک رویکرد منطقی با استفاده حداکثری از توانایی‌هایش می‌تواند برای اولین‌بار دروازه خود را بست نگه دارد و با یک برد حداقلی نیز صحنه رقابت با ذوب‌آهن را ترک کند.
استقلال به واقع ظرفیت کافی برای رسیدن به پیروزی بدون گل خورده را مقابل رقیب خود دارد و از نظر برخورداری از بازیکنان باکیفیت در پست‌های گوناگون در شرایط ایده‌آلی است. بنابراین تصور اینکه استقلال با برتری صحنه رقابت با ذوب را ترک کرده و گل هم نخورد چندان از واقعیت‌های این تیم دور نیست و به نظر می‌رسد اگر بختیاری‌زاده در ایامی که سکان هدایت تیم را برعهده گرفته از نظر روحی و روانی توانسته باشد به خوبی با بازیکنان ارتباط بگیرد، از خوان ذوب‌آهن به سلامت عبور خواهد کرد.
البته نباید از این نکته مهم نیز غافل بود که آن سو ربیعی وضعیت باثباتی در تیم ذوب‌آهن ندارد و حتی در آستانه تقابل با استقلال گفته شد که چنانچه به آبی‌پوشان ببازد، سرمربی دیگری به این تیم خواهد آمد و او جایگاهش را از کف خواهد داد. ربیعی که خود روزگاری تا مذاکره با استقلال برای حضور روی نیمکت این تیم نیز پیش رفته بود، اکنون در وضعیتی است که اگر به استقلال ببازد، نسخه مربیگری‌اش در ذوب‌آهن پیچیده خواهد شد و باید از تیمش کنار برود. به همین دلیل تقابل او با استقلال دشوارتر هم خواهد شد و حساسیت‌های دوچندان خواهد داشت.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران