فوتبال جهان

14350
کلاهبردای میلیون دلاری از بارسا

کلاهبردای میلیون دلاری از بارسا

بارسلونا یک میلیون یورو از کمیسیون مربوط به انتقال روبرت لواندوفسکی را به یک کلاهبردار فرضی که خود را به جای ایجنت این بازیکن، جا زده بود، منتقل کرد.

به گزارش ایران ورزشی،این واقعه در تابستان 2022 رخ داد، زمانی که باشگاه بارسلونا مهاجم لهستانی را به مبلغ 45 میلیون یورو ثابت و 5 میلیون یورو متغیر خرید. در اواخر جولای، چندین مدیر و مقام ارشد باشگاه از طریق ایمیل از آدرسی که نام ایجنت لواندوفسکی را داشت، تماس گرفتند. در ایمیل از آنها خواسته شد که بخشی از کمیسیون مربوط به انتقال لواندوفسکی به بانک قبرس (Bank of Cyprus) و به حسابی غیر از نماینده واریز شود. در ایمیل خواسته شده بود که یک میلیون یورو واریز شود و شماره حسابی با نام شخصی به نام مایکل جراردوس هرمانوس دیمون، که به عنوان وکیل توصیف شده بود، پیوست شده بود.

همچنین، بر اساس ایمیلی که این تحقیق به آن دسترسی پیدا کرده است، فردی که ادعا می‌کرد ایجنت لواندوفسکی است، به مدیران بانک قبرس نوشت تا فشار بیاورد که انتقال تأیید شود. در ایمیل آمده بود که "دیمون واسطه ما در برخی عملیات فوتبال است و حق الزحمه انتقال لواندوفسکی به بارسا متعلق به اوست". بانک تحت فشار قرار نگرفت و حساب در اکتبر 2022 بسته شد.

اگرچه بارسا به‌طور رسمی تأیید نمی‌کند که دستور انتقال انجام شده است، چندین منبع از باشگاه تأیید می‌کنند که این انتقال واقعاً صورت گرفته، اما آن را به یک اشتباه بدون نیت بد نسبت می‌دهند و خود را قربانی یک فریب می‌دانند. این منابع همچنین ادعا می‌کنند که هیچ پروتکل داخلی مربوط به تأیید انتقال‌ها نقض نشده است، زیرا تنها زمانی دکمه پرداخت فعال می‌شود که امضای چند مقام ارشد باشگاه وجود داشته باشد.

ایجنت لواندوفسکی تأکید می‌کند که به مسئولان اطلاع داده که فردی که ایمیل ارسال کرده، او نیست. ایجنت لوا اضافه می‌کند که چند هفته بعد از باشگاه به او گفتند که مشخص شده آن ایمیل و شماره حساب متعلق به او نیست. ایجنت لواندوفسکی تصمیم گرفت که شکایتی به پلیس نکند زیرا فکر کرد بارسا این کار را انجام خواهد داد.

کادنا سر با مایکل هرمانوس جراردوس دیمون تماس گرفته و او را پیدا کرده‌اند. او به عنوان وکیل در هیچ کشور اروپایی ثبت نشده است. او 51 ساله و ساکن آرنهایم، شهری در هلند، است. در شبکه‌های اجتماعی‌اش عکسی از خود در ورزشگاه نوکمپ منتشر کرده است. وقتی با او تماس گرفته شد، ادعا کرد که مدارکش دزدیده شده و احتمالاً حسابی در بانک قبرس به نام او باز کرده‌اند و هویت او را جعل کرده‌اند. او تمایلی به ارائه توضیحات بیشتر نداشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان