گزارش

14361
خاطره فتح جاسم بن حمد با دستان خالی

سرنوشت جالب تیمی که کابوس السد شد

خاطره فتح جاسم بن حمد با دستان خالی

پرسپولیس خاطره خوشی از دیدار با السد با دستان خالی دارد.

به گزارش ایران ورزشی، پرسپولیس خود را در شرایطی آماده تقابل با السد می‌کند که دو ستاره کلیدی خود یعنی محمدحسین کنعانی زادگان و اوستون اورونوف را برای این مسابقه سخت و حساس در اختیار نخواهد داشت.

این اولین باری نیست که پرسپولیس برای یک جدال آسیایی حساس مقابل السد، با غیبت بازیکنان کلیدی و ترکیب نه‌چندان پرمهره راهی قطر می‌شود. در سال ۲۰۱۸ و با توجه به محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی، تیم برانکو ایوانکوویچ بدون حضور ستارگان و با استفاده از بازیکنان جوان در پست‌های غیرتخصصی، به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در این راه، در مرحله نیمه‌نهایی السد را از پیش رو برداشت. در ترکیب تیمی که با تک گل علی علیپور موفق به شکست السد در قطر شد، تنها دو بازیکن از ترکیب فعلی پرسپولیس یعنی علیپور و عالیشاه حضور دارند.

سیدجلال حسینی از فوتبال خداحافظی کرده و آدام همتی، بازیکن ثابت پرسپولیس در این مسابقه که در خط دفاعی برای سرخپوشان به میدان رفت، سه سال قبل در ۲۶ سالگی فوتبال را کنار گذاشت و اکنون در کانادا به عنوان مشاور املاک مشغول به فعالیت است. گادوین منشا نیز یکی دیگر از بازیکنان این ترکیب محسوب می‌شود که پس از جدایی از فوتبال، هنوز تیم جدیدی را برای کار پیدا نکرده و در شرف خداحافظی از مستطیل سبز قرار دارد.

سه بازیکن تعویضی پرسپولیس در این مسابقه نیز روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند. احسان علوان‌زاده که از بازیکنان جوان مورد اعتماد برانکو بود، پس از بازی برای استقلال ملاثانی در فصل گذشته به تیم پالایش نفت بندرعباس پیوسته است. سعید حسین‌پور در تیم داماش شاگرد حمید درخشان است و از بین این بازیکنان، حمیدرضا طاهرخانی با درخشش در لیگ یک و صعود به لیگ برتر با خیبر خرم‌آباد، بهترین عملکرد را پس از پایان کار در پرسپولیس به نمایش گذاشته است. ابوالفضل درویش‌وند، شاهین عباسیان و احسان حسینی، سه نیمکت‌نشین دیگر پرسپولیس بودند که در کنار بوژیدار رادوشوویچ، نیمکت نه‌چندان باتجربه و پرمهره پرسپولیس در این مسابقه حساس را تشکیل داده بودند تا پرسپولیس، یکی از عجیب‌ترین و شیرین‌ترین پیروزی‌های آسیایی تاریخ خود را برابر السد به دست بیاورد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها