اخبار

14369
به کسانی تریبون می‌دهند که ضد من هستند

خط ‌و نشان قلعه‌نویی برای منتقدان

به کسانی تریبون می‌دهند که ضد من هستند

تیم ملی فوتبال کشورمان در مسیر صعود به جام جهانی 2026 در فیفادی مهرماه به یک تساوی مقابل ازبکستان و یک پیروزی مقابل قطر دست یافت. در این بین عملکرد تیم ملی مورد نقد برخی کارشناسان قرار گرفت که امیر قلعه‌نویی در گفت‌و‌گویی تلویزیونی این‌گونه پاسخ داد: «تیم چند مشکل دارد که مردم باید آنها را بدانند. اول اینکه در گذشته کلی لژیونر داشتیم اما الان در اروپا تنها یک نفر را داریم که هنوز جایگاه خود را در اینترمیلان به دست نیاورده و این به خاطر جابه‌جایی طارمی از پورتو به این تیم است. از سویی دیگر بازیکنی مانند سردار آزمون وقتی از رم به لیگ امارات می‌آید شرایط سخت می‌شود.»

وی ادامه داد: «شرایط سنی بازیکنان تیم ملی بالا رفته و از آن سو تولید بازیکن هم نداشته‌ایم. تیم‌های پایه و باشگاه‌ها وظیفه تولید بازیکن دارند و نباید نقد آن را به تیم ملی داشت. همچنین نداشتن زمین مناسب برای میزبانی هم باید به این موارد اضافه شود. بعد از ۱۸سال، رنک ۱۹جهان را به دست آوردیم و این براساس فاکتورهایی به دست آمده است که باید دیده شود.»

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: « با کمک خداوند در یک‌سال ۲جام به دست آوردیم که کافا و تورنمنت اردن بود. در همین ایام ژاپن را بعد از چند سال شکست دادیم و در یک بازی که بدشانسی آوردیم از قطر شکست خوردیم. الان در مرحله سوم نهایی انتخابی جام‌جهانی هستیم که مشکلات مالی به دلیل تحریم‌ها همچنان گریبان ما را گرفته است. میزبانی‌ها را از دست داده‌ایم و مشکلات مالی به دلیل تحریم‌ها و بلوکه شدن پول‌های فدراسیون را هم داریم.»

قلعه‌نویی با تأکید بر اختلاف امکانات و شرایط تیم‌های فوتبال، گفت: «ژاپن هر جا بازی داشته باشد بازیکنان آنها با یک پرواز مستقیم راهی این کشور می‌شوند اما بازیکنان ما باید ساعت‌ها در پرواز باشند و برخی مواقع ۳۰ساعت در راه هستند و همه اینها در فوتبال حرفه‌ای مشکل ایجاد می‌کند. صحبت من این است اگر با قلعه‌نویی مشکل دارید چرا زحمت تیم ملی را نادیده می‌گیرید؟ در گذشته پاداش‌های دلاری و بهترین کمپ‌ها را داشتیم، اما الان شرایط چگونه است؟‌ جاهایی که باید به ما کمک می‌کردند نه‌تنها نکردند بلکه به جای تبر با اره‌ برقی به جان ما افتادند و اینها خوب نیست. به مدیران رسانه ملی می‌گویم، هر فردی با قلعه‌نویی مشکل دارد در برخی شبکه‌ها تریبون دارد. سابقه کاری من مشخص بوده و اگر قرار است فردی تریبون در رسانه ملی داشته باشد باید سابقه او هم مشخص باشد.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار