فائزه زمانی

فائزه زمانی

فوتبال ایران

14371
پایان همکاری سرمربی کوبایی و فدراسیون بوکس؟

عقبگرد به جای رنسانس

پایان همکاری سرمربی کوبایی و فدراسیون بوکس؟

فدراسیون بوکس این روزها در حالی سکوت کرده که به نظر می‌رسد مدت‌هاست به همکاری‌اش با فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی پایان داده است.

در شرایطی که اعلام شده بود اردوهای تیم ملی بعد از عدم کسب سهمیه المپیک و جاماندن از پرواز پاریس زیر نظر سرمربی کوبایی تیم دوباره شروع شده تا تیم از برنامه‌هایش برای حضور موفق در مسابقات پیش رو جا نماند، اینطور که شنیده می‌شود خبری از سرمربی کوبایی نیست و تیم فعلاً زیرنظر دستیارش هرناندز اداره می‌شود.

برخلاف اینکه بوکس ایران بعد از انقلاب در تمامی ادوار المپیک حضور داشته و گاهاً موفق به کسب نتایج خوبی هم شده بود، تیم ملی این دوره ناباورانه در انتخابی ایتالیا و تایلند ناکام بود و دستش به سهمیه نرسید؛ مسأله‌ای که فدراسیونی‌ها عاملش را فونتانا می‌دانند و همه تقصیرها را گردن او می‌اندازند اما باتوجه به حضور کوتاه یکماهه این مربی تا مرحله اول انتخابی و همچنین زمان 3ماهه تا مرحله دوم نمی‌شد انتظار معجزه از سرمربی کوبایی داشت تا در این فرصت کوتاه کاری محیرالعقول برای بوکس ایران انجام بدهد.

هرچه که هست، به نظر می‌رسد روح‌اله حسینی رئیس فدراسیون با نشستن روی صندلی ریاست نتوانست مأموریتش را به خوبی انجام بدهد و برخلاف گفته فدراسیونی‌ها با جذب مربی خارجی قصد ایجاد رنسانسی عظیم در بوکس ایران را داشت ولی حالا با تصمیماتی غلط به جای تحول باید شاهد عقبگرد باشیم.

بی‌شک اقدام به جذب سرمربی خارجی آن هم از نوع کوبایی‌اش اقدام بدی نبود اما شاید بهتر بود تا او همان اول ریاستش به جای از دست دادن زمان با استخدام مربی ایرانی، زودتر از اینها پای فونتانا را به ایران باز می‌کرد تا او فرصت بیشتری برای پیاده کردن برنامه‌هایش در ایران داشت. جذب فونتانا آن هم در آستانه مسابقات حساس انتخابی المپیک به نفع بوکس ایران نبود و حالا طبق شنیده‌ها طرفین دیگر مایل به همکاری با یکدیگر نیستند که در چنین شرایطی به نظر می‌رسد پای مربی ایرانی در میان است که با بررسی پتانسیل‌های موجود علیرضا استکی و اکبر احدی سرمربیان سابق تیم ملی و رضا مهدی‌پور سرمربی سابق تیم نوجوانان تنها گزینه‌های روح‌اله حسینی هستند، البته که در این بین به نظر می‌رسد اکبر احدی شانس بیشتری برای سرمربیگری دارد و با برگشت او به تیم ملی، به عقیده بعضی‌ها علناً شاهد عقبگرد بوکس ایران خواهیم بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران