اکبر منتشلو

اکبر منتشلو

فوتبال ایران

14375
بازی‌های معوقه سرنوشت‌ساز

ورزشگاه و کیفیت به کنار، به تعداد بازی‌ها سروسامان بدهید

بازی‌های معوقه سرنوشت‌ساز

بیست وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان به برگزاری هفته هشتم این رقابت‌ها رسیده و طی یکی‌دو روز گذشته این هفته از بازی‌ها شروع شده و البته مثل اکثر هفته‌های گذشته در سه روز و با تعدادی بازی‌های معوقه برگزار خواهد شد.

با نگاهی به جدول بازی‌ها و به‌خصوص تعداد بازی‌های تیم‌ها، کاملاً به هم ریختگی را در تعداد بازی‌ها می‌توان نظاره کرد. سپاهان تمام بازی‌هایش را به میدان رفته و با 7 بازی و 16 امتیاز در صدر جدول ایستاده است، اما جایگاه سپاهان را نمی‌توان جایگاه واقعی این تیم دانست، چرا که پرسپولیس با 6 بازی و 14 امتیاز در رده دوم است و اگر بازی معوقه‌اش را با برد پشت سر بگذارد به راحتی صدر جدول را در اختیار خواهد گرفت و حالا هم بازی هفته هشتم این تیم به زمان دیگری موکول شده است.

تیم‌های ملوان، فولاد و تراکتور هر 7بازی را برگزار کرده‌اند، اما گل‌گهر سیرجان با 6 بازی و 9 امتیاز در رده ششم است که البته بازی معوقه این تیم تأثیر زیادی در رده آن ندارد و این تیم هم در هفته هشتم به میدان نخواهد رفت. استقلال تهران هم یک بازی معوقه دارد و این روزها، همه از وضعیت بد این تیم حرف می‌زنند و این درحالی است که اگر استقلال بازی معوقه خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، 11 امتیازی شده و به مراتب وضعیت بهتری کسب خواهد کرد. مهم‌تر از همه اینها باید به سراغ مس رفسنجان رفت که قبل از بازی هفته هشتم، با شش بازی و 5 امتیاز در رده چهاردهم درحال از دست دادن سرمربی خودش می‌باشد و در صورت کسب سه امتیاز بازی معوقه، احتمالاً تا رده هفتم جدول صعود خواهد کرد.

به این ترتیب بازی‌های معوقه تا اینجای کار هم روی جایگاه تیم‌ها تأثیر داشته و هم جایگاه سرمربیان را متزلزل و یا محکم کرده است. در این گیرودار نه‌تنها نابسامانی در لیگ برتر، خیلی مورد توجه سازمان لیگ نبوده و نیست، بلکه از هفته هشتم رقابت‌ها، این اوضاع بدتر هم خواهد شد، به طوری که از 8بازی هفته هشتم، سه بازی باز هم برگزار نمی‌شود و به این ترتیب بعد از هفته هشتم، جدول را با شکل و شمایل بدتری خواهیم داشت.

بازی تیم‌های سپاهان- نساجی مازندران، ملوان- پرسپولیس و گل گهرسیرجان- تراکتور در این هفته برگزار نخواهد شد تا تیم‌های سپاهان، نساجی، ملوان و تراکتور هم به جمع تیم‌هایی ملحق شوند که بازی کمتری نسبت به سایر تیم‌ها خواهند داشت و تعداد بازی معوقه برخی تیم‌ها مثل پرسپولیس و گل‌گهر هم به دو بازی افزایش خواهد یافت.

طی روزهای گذشته انتقادهای زیادی درباره ورزشگاه‌ها و حتی کیفیت بازی‌های لیگ برتر که چنگی به دل هواداران نمی‌زد، وجود داشت، اما انگار حالا باید انتظارات از سازمان لیگ فوتبال را بسیار پایین آورده و حداقل متذکر شد که بازی‌های معوقه می‌توانند نقش و تأثیر بسیار زیادی روی نتایج بازی‌ها و حتی جایگاه مربیان داشته باشد، پس ضرورت دارد، تا مسئولان تلاش کنند حداقل جدول رده‌بندی لیگ برتر، وضعیت بهتری به خود بگیرد و تعداد بازی‌ها، به وضعیت نرمالی برگردد.

هرچند به نظر می‌رسد بخش زیادی از کیفیت لیگ برتر هم به همین موضوع برمی‌گردد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، با تکرار تعطیلی‌ها و به تعویق افتادن بازی‌ها، توانایی حفظ آمادگی تیم‌شان را از دست می‌دهند و در نتیجه با همه توان در بازی‌ها حضور ندارند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران