کشتی و وزنه‌برداری

14380
خداحافظی دیوید تیلور از کشتی پس از جهانی آلبانی

مدال آخر

خداحافظی دیوید تیلور از کشتی پس از جهانی آلبانی

به گزارش ایران ورزشی دیوید تیلور، کشتی‌گیر ۳۴ ساله و پرآوازه امریکایی، یکبار دیگر خبر خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی را بعد از مسابقات جهانی آلبانی مطرح کرد. مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان اوزان غیرالمپیکی چند روز دیگر به میزبانی تیرانا آغاز می‌شود و دیوید تیلور در وزن 92 کیلوگرم برای تیم ملی کشتی آزاد امریکا کشتی می‌گیرد. دیوید تیلور که بعد از شکست در انتخابی تیم ملی امریکا برای حضور در المپیک پاریس گفته کشتی را کنار می‌گذارد اما با حضور در وزن 92 کیلوگرم به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بازگشت.
تیلور پس از ناکامی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی امریکا برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس حتی به طور رسمی اعلام کرد وارد عرصه مربیگری شده اما بعد از المپیک به یکباره به دنیای قهرمانی برگشت و با شکست رقبایش این بار در وزن ۹۲ کیلوگرم، نماینده امریکا در جهانی آلبانی شد.
تیلور 34 ساله یک طلای المپیک و سه طلا و یک نقره جهان را در کارنامه دارد و نمی‌خواست این کارنامه درخشان با شکست در انتخابی تیم ملی امریکا به پایان برسد؛ به همین دلیل دوباره به دنیای قهرمانی برگشت و حالا می‌خواهد با طلای جهان در اوزان غیرالمپیکی به دوران قهرمانی پایان بدهد. ولی تیلور برای رسیدن به مدال طلا کار خیلی سختی دارد. او باید با عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده هفت طلای جهان و المپیک از روسیه و کامران قاسمپور دارنده دو طلای جهان از ایران روبه‌رو شود که این دو مسابقه او، از نگاه اتحادیه جهانی حساس‌ترین مبارزه‌های مسابقات جهانی آلبانی است.
با وجود این، مدال طلا برای تیلور خیلی مهم است؛ آخرین طلای او در مسابقات جهانی کشتی که به همین دلیل انگیزه زیادی برای کسب آن دارد. او نمی‌خواهد دوران درخشان و عملکرد حرفه‌ای را با شکست در این مسابقات زیر سؤال ببرد. هر چند که به دلیل شرایط سنی و دوری از شرایط مسابقه فرم خیلی خوبی ندارد و شاید هم به همین دلیل بود که تیلور بعد از شکست زاهید والنسیا در انتخابی تیم ملی امریکا اعلام کرد، مشخص نیست به جهانی آلبانی بیاید.
به هر شکل کادرفنی تیم ملی امریکا و حتی دیوید تیلور در هفته‌های گذشته تلاش زیادی برای رسیدن به مسابقات جهانی داشته و با توجه به این تلاش‌ها خودش را به آلبانی رسانده تا مدال طلا بگیرد اما با این‌حال او به درکی از وضعیتش رسیده که به طور رسمی اعلام می‌کند، دیگر بعد از آلبانی در هیچ رویدادی شرکت نمی‌کند: «هیچ وقت از چالش فرار نکردم. یک‌ هفته تا مسابقات جهانی آلبانی مانده تا برای آخرین بار به میدان مبارزه بروم. بعد از آلبانی چالش‌های جدیدی را انتخاب می‌کنم.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری