فوتبال ایران

1442
ترسوها به بهشت نمی روند!

جام را به عمل می دهند نه به حرف

ترسوها به بهشت نمی روند!

واقعیت این است که این بازی معوقه، هیچ آورده فنی نداشت و تنها به میدان برای هوچی گری عده ای تبدیل شد که از آنها سوال فنی کنی، خود را در حد پپ گواردیولا و یورگن کلوپ می دانند اما وقتی که «دو صد گفته چون نیم کردار نیست» در میدان حرفی برای گفتن ندارند

حامد جیرودی/ دربی 102، سوژه اصلی چند روز اخیر فوتبال ایران بوده است. مسابقه ای که به نظر می رسید با حضور  کمک داور ویدئویی با حاشیه های کمتری برگزار شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه VAR باعث شد تا اعتراض ها بیشتر شود و زخم های کهنه سرباز کند! مربیان و بازیکنان و مدیران پرسپولیس و استقلال به یکدیگر تاختند تا این بازی به محلی برای باز شدن عقده های در دل مانده تبدیل شود. شهرآوردی که در پی آن تنها ناراحتی و گله و شکایت بود که به سوی کمیته اضباطی روانه شد. شکایت هایی که خود سرخابی ها هم می دانند که هیچ نتیجه خاصی نخواهد داشت اما برای اینکه خود را منفعل نشان ندهند، شکایت می کنند تا بگویند ما به فلان رفتار واکنش نشان دادیم. شکایت هایی که این داربی زشت را زشت تر کرد. چرا که واقعیت این است که این بازی معوقه، هیچ آورده فنی نداشت و تنها به میدان برای هوچی گری عده ای تبدیل شد که از آنها سوال فنی کنی، خود را در حد پپ گواردیولا و یورگن کلوپ می دانند اما وقتی که «دو صد گفته چون نیم کردار نیست» در میدان حرفی برای گفتن ندارند. عجیب اینکه هر کدام از دو تیم پرسپولیس و استقلال از پنج مسابقه آخر لیگی‌شان، فقط یک بازی را برده‌اند اما مدام بیانیه می‌دهند تا از هم عقب نیفتند!

آمار می گوید که این مسابقه تنها چهار ضربه داخل چارچوب داشت و این نشان می دهد که دو تیم هدف اصلی شان این بود که ابتدا نبازند و اگر می بردند هم که چه بهتر، کار برای شان در می آمد اما حالا که بازی مساوی شده نه خانی آمده و نه خانی رفته است. هر چند که در این میان، سود اصلی را سپاهان برد که به یکه تازی اش ادامه می دهد و آرام کارش را در جمع تیم های مدعی پیش می برد. در این میان، سرمربیان سرخابی سود انفرادی هم بردند. یحیی گل محمدی از زمان حضور روی نیمکت پرسپولیس در مقطع دوم، 11 دربی را تجربه کرده که هیچ کدام را در وقت های قانونی نباخته و سه برد و هشت تساوی را در کارنامه اش ثبت کرده است. جواد نکونام هم با اینکه در شش تقابل نخستش به عنوان سرمربی با پرسپولیس، پنج باخت و یک تساوی داشت اما در بازی های اخیرش برابر این تیم دو برد و دو تساوی کسب کرده است. مربی ای که قبل از گل تساوی کوین یامگا از روی نقطه پنالتی و خصوصا پس از آن، چنان از خود بیخود شده بود که بسیاری از علاقه مندان به فوتبال را به تحیر واداشت که آیا این رفتار در شان سرمربی تیمی مانند استقلال هست؟ حالا شاید برخی بگویند او جواب حرکات موزون افشین پیروانی را داده که باز هم به نظر توجیه مناسبی نیست.

حالا پرسپولیس و استقلال دل خوش به این هستند که به هم باج نداده اند و در شکایت و شکایت کشی هم برابر هم کم نیاورنده اند اما حقیقت این است که آنها در مستطیل سبز ناکام بوده اند و به سختی و به ندرت برد را به هواداران شان هدیه داده اند. نتایجی که اگر هنوز تاثیر خود را کاملا نشان نداده اما ادامه آن به ضرر آنهاست و این موضوع را در اذهان تداعی می کند که ترسوها به بهشت نمی روند و جام را در نهایت به تیمی می دهند که در عمل پیروز شده باشد نه به حرف!


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران