وصال روحانی

وصال روحانی

اخبار

14428
انتقام بزرگ یا افسوسی عظیم؟

اسکوچیچ به کدام سو می‌رود

انتقام بزرگ یا افسوسی عظیم؟

دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تراکتور، چندی پیش و بعد از پیروزی یک بر صفر شاگردانش مقابل سپاهان، در کنار زمین چنان شادی و مشت‌هایش را گره کرد که ناظران به این باور رسیدند او این را مهم‌ترین توفیق‌اش در لیگ امسال می‌داند. با این حال، شکست خانگی برابر فولاد که در دیدار بعدی تیم تبریزی حاصل آمد، پر پرواز این مربی 57 ساله را چید و ذائقه او را تلخ کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که تراکتور پیش‌تر به ذوب‌آهن هم باخته بود و با توجه به اینکه مسابقه هفته هشتم‌اش مقابل گل‌گهر به تعویق افتاده، نتوانسته امتیاز جدیدی کسب کند و از وضعیت درخشان سه، چهار هفته گذشته‌اش در جدول فاصله گرفته است. اما مسأله مهم‌تر پیش روی تراکتوری‌ها این است که چرا پس از شروعی عالی در لیگ بیست و چهارم، ابتدا برد مسلم خود مقابل پرسپولیس را با تساوی عوض کردند و سپس تسلیم ذوب‌آهن شدند و در ادامه در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، به فولاد هم باختند.
 
از توقعات تا واقعیات
آیا دراگان که آمده تا با کسب عنوان قهرمانی لیگ امسال، از مسئولان فوتبال ما و سران فدراسیون که او را به رغم موفقیتش در هدایت تیم ملی و رساندن بسیار سریعش به مرحله نهایی جام جهانی 2022 برکنار کردند، انتقام بزرگ و شیرینی بگیرد، با این نتایج سینوسی از همین حالا از مسیر رسیدن به هدفش خارج نشده است؟ آیا او با وجود جذب بازیکنانی بسیار باکیفیت مانند مهدی ترابی، ایگور یوستونسکی و البته علیرضا بیرانوند و با در اختیار داشتن ریکاردو آلوز پرتغالی به عنوان برترین پاسور لیگ و گلزنی چیره‌دست مانند تومیسلاو اشترکالی کفران‌نعمت نکرده است؟ در جواب این سؤال‌ها فقط می‌توان گفت که کارنامه اسکوچیچ و نتایج حاصله او بیش از آنکه خبر از موفقیتش بدهد، بوی ناکامی نسبی را می‌دهد. تیم اسکوچیچ البته شروعی عالی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و در بازی اولش تیم پرستاره الوکره قطر را 3 بر صفر شکست داد اما بازی دومش که مقابل موهان باگان هند بود، به تعویق افتاده و به نظر می‌رسد چهارشنبه این هفته در دیدار آتی‌اش مقابل روشن تاجیکستان با وجود برگزاری این مسابقه در زمین حریف کار شاقی در پیش نداشته باشد. با این حال توقعات و انتظارها یک چیز است و آنچه در میدان عمل حاصل می‌آید، گاهی کاملاً متفاوت با آن از آب درمی‌آید.
 
اگر هر چه سریع‌تر نجنبد
لیگ قهرمانان آسیا پس از ابداع شدن لیگ نخبگان و شروع مسابقات آن از امسال عملاً به جام دوم آسیا به لحاظ اعتبار و جایگاه تبدیل شده و حتی اگر قرمزپوشان شهر تبریز از مرحله گروهی آن بالا بروند و به مرحله حذفی برسند، باز هم نمی‌تواند توفیقی در راه جبران ناکامی احتمالی و مجدد آنها در لیگ تلقی شود. اضافه بر آن، اسکوچیچ حتی نمی‌تواند به قهرمانی در لیگ قهرمانان امید قطعی ببندد، زیرا کیفیت کار برخی رقبای تراکتور اگر بالاتر از آنها نباشد، پایین‌تر هم نیست. اینها همه هشدارهایی روشن به دراگان به حساب می‌آید تا بداند اگرچه تا این لحظه همه‌چیز را از دست نداده و جا و زمان برای جبران فراوان است اما اگر در رفع مشکلات فنی تیمش و طراحی تاکتیک‌هایی بهتر تأخیر داشته باشد و هر چه سریع‌تر تیمش را جمع و جور نکند، فصل درخشان مورد نظرش به فصلی تیره و تار و البته بدون فاکتور انتقام او از مهدی تاج و همکاران وی تبدیل خواهد شد و چه چیزی پرافسوس‌تر از این.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار