پریسا غفاری

پریسا غفاری

اخبار

14432
شافعیان: گروه راحتی نداریم

قرعه سخت تیم ملی زنان هندبال در قهرمانی آسیا

شافعیان: گروه راحتی نداریم

 تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با تیم‌های ژاپن، هنگ‌کنگ و هند همگروه شد. قرعه‌کشی بیستمین دوره این رقابت‌ها در دهلی نو برگزار شد و ایران دور مقدماتی باید با ژاپن، هند میزبان و هنگ‌کنگ در گروه B رقابت کند. در گروه Aنیز کره‌جنوبی، چین، قزاقستان و سنگاپور قرار گرفته‌اند. این درحالی است که چهار تیم برتر سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان ۲۰۲۵ در آلمان-هلند را می‌گیرند. رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار است از ۱۱ تا ۲۲ آذرماه در هند برگزار می‌شود.
با اینکه از حالا قرعه و رقبای ایران در قهرمانی آسیا مشخص شده‌اند ولی هنوز اردو و تمرینات تیم ملی شروع نشده است. نشمین شافعیان، مربی تیم ملی هندبال در این‌باره می‌گوید: «اواخر این هفته لیست اردونشینان و زمان شروع تمرینات اعلام می‌شود. سعی می‌شود از بهترین بازیکنان جوان و بزرگسال لیگ برتری دعوت شود. تا آنجا که اطلاع دارم، 25 بازیکن به اردو می‌آیند.»
به نظر او همگروهی با ژاپن و هند میزبان، کار تیم ملی را برای نتیجه‌گیری سخت می‌کند: «ژاپن، چین و کره‌جنوبی تیم‌های قدرتمند آسیا و جهان هستند و کار راحتی نداریم. پیروزی مقابل ژاپن به عنوان ابرقدرت قاره‌کهن مسلماً برای ما سخت است. اما برای باخت به میدان نمی‌رویم و حداقل می‌خواهیم تساوی بگیریم. اما هند به‌دلیل امتیاز میزبانی، می‌خواهد بیشترین بهره را از آن ببرد و با شکست همگروه‌هایش به نیمه‌نهایی برود. هنگ‌کنگ هم در این چند سال رشد خوبی داشته و نمی‌توان بازی را آسان گرفت. ولی امیدوارم با صعود به نیمه نهایی دوباره سهمیه جام جهانی را بگیریم.»
 مربی تیم ملی هندبال در پایان هم با اشاره به فرصت کم مانده تأکید می‌کند: «درست است که اردوها تشکیل نشده ولی بازیکنان ایران در این چهارهفته لیگ آمادگی نسبی پیدا کرده‌اند و با کمی تمرین تیم به هماهنگی می‌رسد.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار