ایلیا بهزاد اول

ایلیا بهزاد اول

فوتبال جهان

14438
ماجرای ملاقات سرمربی استقلال با ونگر

توسعه جهانی فوتبال دغدغه موسیمانه

ماجرای ملاقات سرمربی استقلال با ونگر

نقطه اوج کارنامه پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید تیم استقلال، حضور در سه دوره جام باشگاه‌های جهان پس از قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آفریقا با تیم‌های ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی و الاهلی مصر بوده است.
در رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان۲۰۲۲، الاهلی با چهار گل تیم پرقدرت الهلال را از پیش‌رو برداشت و عملکرد تیم موسیمانه در این مسابقه، مورد توجه کارشناسان فنی فیفا از جمله آرسن ونگر قرار گرفت. موسیمانه ملاقات جالبی با سرمربی اسطوره‌ای آرسنال یعنی آرسن ونگر داشت. ملاقاتی که در فوریه سال ۲۰۲۲ رقم خورد و صحبت‌هایی بین او و ونگر مطرح شد.
 موسیمانه در خصوص این ملاقات می‌گوید: «آرسن ونگر اکنون رئیس توسعه جهانی در فیفا است و من فرصتی داشتم که با او بنشینم و اگر فکر می‌کنید می‌خواستم با او درباره آرسنال صحبت کنم، اشتباه می‌کنید. با آرسن در مورد آموزش فوتبال صحبت می‌کردم و اینکه چگونه می‌توانیم فوتبال را در جهان توسعه دهیم؟ او مسئول توسعه فوتبال در جهان است. من او را در ابوظبی ملاقات کردم. فکر می‌کنم که شما اخیراً متوجه شدید که در فیفا، برنامه بازی و فلسفه بازی من در جام جهانی باشگاه‌ها با الاهلی مصر مقابل الهلال عربستان که ۹ بازیکن ملی دارد را بررسی کرده‌اند و اینکه ما چگونه توانستیم با تاکتیک‌های خود آنها را از جریان بازی خارج کنیم.» موسیمانه در خصوص توسعه فوتبال آفریقای جنوبی افزود: «به لطف خدا، ما در آفریقای جنوبی پتانسیل داریم. وقتی فیفا به ما در جام جهانی اعتبار می‌دهد، سطحی بالاتر از آن نیست، فکر می‌کنم ما پتانسیل خوبی برای به نمایش گذاشتن داریم. ما هرگز نباید به خودمان شک کنیم. ما در آفریقای جنوبی ظرفیت آموزش را داریم. من به سراسر جهان سفر کرده‌ام و می‌دانم که ما ساختارهای آکادمیک درست و مناسبی داریم.» رویکرد توسعه‌گرای ماسیمونه در کشورهای مختلف خاورمیانه، موضوعی‌ است که می‌تواند هواداران استقلال را به آینده با این سرمربی اهل آفریقای جنوبی امیدوار کند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان