مصاحبه

14439
خلیل زاده: اگر جای قلعه‌نویی، کیروش سرمربی تیم ملی بود، آیا این انتقادها صورت می‌گرفت؟

خلیل زاده: اگر جای قلعه‌نویی، کیروش سرمربی تیم ملی بود، آیا این انتقادها صورت می‌گرفت؟

مدافع تیم ملی در خصوص حواشی اخیر و دیدار قطر به گفت و گو پرداخت.

شجاع خلیل زاده در 35سالگی همچنان یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی است. او در جدید ترین مصاحبه خود در خصوص شرایط تیم ملی توضیح داد که صحبت های او را در ادامه می خوانید:

از بازی با قطر شروع کنیم. فکر میکردید 4گل به این تیم بزنید؟

ما در جام ملتها برابر آنها شکســت خوردیم و آن باخت در واقع بدترین اتفاق دوران ورزشی من بود. اگر آن بازی را میبردیم راهی فینال میشدیم و شانس زیادی برای قهرمانی داشتیم ولی متأسفانه شکست خوردیم، آن هم درحالیکه لیاقت برد را داشتیم. این بازی به نوعی حیثیتی بود و دوست داشتیم آن شکست را جبران کنیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

برخی از بازیکنان تیم ملی هم کری شدیدی با اکرم عفیف داشتند.

اکرم عفیف بچه خوبی اســت و من او را میشناســم. او در زمین مسابقه شکل بدی از خودش نشــان میدهد و حاشیه را دوست دارد ولی در مجموع بچه خوبی است و رفتاری که بیرون از زمین دارد، با داخل زمین فرق میکند. بــه هر حال همه بچه ها در این بازی انگیزه زیادی داشتند تا نتیجه خوبی بگیریم و خدا را شکر که با اختالف گل بالا قطر را شکســت دادیم. چند گل دیگر هم میتوانستیم بزنیم.

بعد از بازی هم امیر قلعه نویی به شــدت علیه منتقدان تیم ملی جبهه گرفت. در این مورد چه صحبتی داری؟

من زیاد دوســت ندارم در این مورد صحبت کنــم. همه ما ایرانی هستیم و دوســت داریم تیم ملی نتیجه بگیرد تا مردم خوشحال شــوند. آقای قلعه نویی هم چندبار گفته اند که از انتقاد اســتقبال میکند ولی اینکه برخی دنبال تخریب باشند درست نیست. من هم به عنوان یک بازیکن اگر با انتقادی روبه رو شوم که به پیشرفت فوتبالم کمک کند، قطعا استقبال میکنم ولی اینکه تخریب و هدف شخصی در کار باشد چندان درست نیست.

قلعه‌نویی گفته کــه تیم ملــی میتواند در جام‌جهانی به دور حذفی صعود کند. نظر تو چیست؟

 ما تیم خوبی داریم و امیرخان حتی قبل از بازی با ژاپن هم به ما گفت که میتوانیم این تیم را شکست بدهیم. بدون شک بعد از صعود به جام‌جهانی، هدف ما این است که برای نخستین بار در تاریخ به دور حذفی صعود کنیم و این دور از دسترس نیست. فقط امیدوارم بتوانیم اردوهای خوبی داشته باشــیم و بازیهای تدارکاتی هم بسیار مهم است. ما میتوانیم برابر تیم های قوی بازی کنیم و محک بخوریم.

 قبل از بازی با قطر انتقادهایی از عملکرد تیم ملی صورت گرفت. در این خصوص چه صحبتی داری؟

چرا این انتقادها زمان مربیان قبلی وجود نداشــت؟ اگر جای امیر قلعه‌نویی، کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی بود، آیا این انتقادها صورت میگرفت؟ ما بازی به بازی جلو میرویم و االن هم در جدول مقدماتی جام‌جهانی صدرنشین هستیم. همه تیمها دنبال پیشرفت هستند و شما باید امکانات و سختافزار فوتبال ایران را هم درنظر بگیرید. همه میدانند فوتبال ایران چه مشکالتی دارد و برخی انتقادها واقعا درست نیست. بهتر اســت نگاهی به امکانات تیمهای عربی و شرق آسیا بیندازید. ما واقعا با آنها قابل قیاس نیستیم.

خیلی ها انتظار داشتند این نسل از تیم ملی با بازیکنان باکیفیتی که داشت، در این چند دورهای که در جام ملتهای آسیا شرکت کرد، یکبار قهرمان میشد. نظر خودت چیست؟

5دهه از آخرین قهرمانی ایران در جام ملتها میگذرد و ما با نسلها و تیمهای مختلف در این جام قهرمان نشــدیم. من دنبال مقایسه کردن نیستم و این کار درست نیست. هر تیمی در هر دورهای تالش کرد تا خوب نتیجه بگیرد و مردم ایران را خوشحال کند. اگر قهرمان نشدیم حتما دلیل دارد. فوتبال ما از لحاظ برنامه‌ریزی، آینده نگری، ساختار، امکانات و خیلی چیزهای دیگر مشکل دارد.

 در 35سالگی همچنان یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی هستی. فکر میکنی در جام‌جهانی بعدی بازی کنی؟

سعی میکنم سالم زندگی کنم و خدا را شکر که در رده باشگاهی و ملی شرایط خوبی دارم. همه میدانند که قلعه‌نویی مربی سختگیری است و طبیعتا اگر خوب نباشم ممکن است بازی نکنم. همیشه سعی کردم در تمرین و زمین مسابقه بهترین باشم و امیدوارم بتوانم در جام‌جهانی بعدی بازی کنم. در جام‌جهانی قبلی هم شرایط خوبی داشتم و دیدید که چه اتفاقاتی رخ داد. بعد از آن هم حرفی در مورد کیروش نزدم. من در بهترین ســالهای فوتبالم توسط او دعوت نمیشدم ولی بعد از اینکه از تیم ملی رفت صحبتی نکردم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه