گزارش

14493
حالا همه از بارسلونا می‌ترسند

قدرت‌نمایی پیش از دو جدال حساس

حالا همه از بارسلونا می‌ترسند

بارسلونا در ادامه روند فوق‌العاده خود با نتیجه پنج بر یک سویا را در هم کوبید.

به گزارش ایران ورزشی، چند سالی بود که دیدار با بارسلونا برخلاف سال‌های ابتدایی دهه ۲۰۱۰، برای تیم‌های مطرح فوتبال اروپا ترسناک نبود.

بیش از آنکه تیم‌های مطرحی چون رئال و بایرن از بارسلونا بترسند، این بارسایی‌ها بودند که در روزهای بحرانی خود از دیدار با سایر تیم‌های مطرح و پرافتخار فوتبال اروپا هراس داشتند و این شرایط بارسلونا را از گردونه مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خارج کرده بود. اوضاع با حضور هانسی فلیک آلمانی اما بیش از هر زمان دیگری تغییر کرده است. بارسلونا، حالا تبدیل به یک تیم قدرتمند، گلزن، زهردار و کم اشتباه شده که درست مانند سال‌های حضور گواردیولا و انریکه، توان بردن هر تیمی را دارد و پس از پیروزی پنج بر یک مقابل سویا، با روحیه‌ای مضاعف به سراغ تقابل با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا و رئال مادرید در لالیگا می‌رود.

در ۱۰ بازی اول لالیگایی به عنوان سرمربی، تنها تیم‌های پپ گواردیولا و زین‌الدین زیدان با ۳۴ گل زده، بیش از تیم نانسی فلیک با ۳۳ گل زده در سطح اول فوتبال اسپانیا گلزنی کرده‌اند. یکی از عوامل اصلی این آمار فوق‌العاده هجومی، بازگشت رابرت لواندوفسکی به روزهای اوج زیر نظر سرمربی محبوب خود است. لواندوفسکی در نیمه اول تقابل بارسلونا با سویا دو بار گلزنی کرد و آمار خود را به 12 گل در 10 بازی لالیگا رساند. آخرین بازیکنی که موفق به زدن این تعداد گل در 10 بازی اول لالیگا شده بود، لیونل مسی در فصل 20-2019 بود. همچنین او با ۳۶۶ گل، تبدیل به برترین گلزن تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی پس از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها