محمد محمدی سدهی

محمد محمدی سدهی

فوتبال ایران

14519
بلاتکلیف مثل جهانبخش

تأثیر تقویم فیفا در سرنوشت کاپیتان تیم ملی

بلاتکلیف مثل جهانبخش

فوتبال ایران در سال‌های اخیر شاهد حضور بازیکنان لژیونر در جای جای جهان بود. در این بین برخی لژیونرهای کشورمان، فوتبال خود را در کشورهای درجه دو اروپایی ادامه دادند و برخی دیگر با حضور در سطح اول دنیا در ترکیب تیم‌هایشان خوش درخشیدند.
علیرضا جهانبخش که هم‌اکنون بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در دست دارد، یکی از همین بازیکنان است. بازیکن جوانی که با حضور در داماش گیلان چهره شد و در سال 2013 چمدان‌های خود را بست تا رؤیاهای خود را در اروپا دنبال کند. ان.ئی.سی هلند نخستین باشگاه جهانبخش بود و او فوتبال خود را در این تیم آغاز کرد و بعد از درخشش به الکمار هلند پیوست.
آقای گلی در لیگ هلند یکی از دستاوردهای جهانبخش بود و او در فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ در الکمار با ۲۱ گل زده آقای گل لیگ هلند شد و به عنوان نخستین بازیکن ایرانی لقب گرفت که در یکی از لیگ‌های اروپایی موفق شده عنوان آقای گلی را به‌دست آورد. شماره 7 تیم ملی پس از آن به برایتون انگلیس رفت و سریع‌ترین گل تاریخ باشگاه برایتون را در دقیقه ۲ و ۲۹ ثانیه برابر تیم بورنموث به ثمر رساند و دوباره به هلند بازگشت.
فاینورد تیم بعدی جهانبخش بود و او ابتدا با این تیم قهرمان جام حذفی هلند شد و همچنین چندین سال با فاینورد در سطح اول لیگ اردیویسه قهرمان شد و خوش درخشید. این پایان کار وینگر خوش‌تکنیک تیم ملی نبود و او با فاینورد حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کرد.
اما جهانبخش برای فصل جدید از فاینورد جدا شد و تاکنون هم هیچ تیمی ندارد و تنها در بازی‌های تیم ملی حضور دارد. حضور او در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان به دلیل نداشتن تیم با برخی انتقادها همراه است و در واقع بدون تیم بودن این استعداد فوتبال ایران یک علامت سؤال بزرگ برای فوتبال ایران و تیم ملی محسوب می‌شود. کاپیتان تیم ملی علاقه‌مند بود تا فوتبال خود را در ایتالیا و سری‌آ ادامه دهد و در این بین صحبت‌های زیادی در خصوص حضور او در لیگ ایتالیا و باشگاه جنوا مطرح شد که البته این حضور تنها در حد حرف باقی ماند.
در خصوص این بازیکن شنیده می‌شود که او هنوز مشغول بررسی شرایط و پیشنهادهای خود است و تا این لحظه تصمیمی برای آینده خود نگرفته است. این در حالی است که طبق ادعای نزدیکان جهانبخش، کاپیتان تیم ملی پیشنهادهایی از لیگ‌های معتبر داشته و دارد اما تقویم فیفا و بازی‌های ملی در تصمیم او برای حضور در تیم‌های پیشنهادی تأثیرگذار بوده است. در این بین شنیده می‌شود که جهانبخش بشدت نگران آینده خود است و می‌خواهد بهترین انتخاب را داشته باشد
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران