مهری رنجبر

مهری رنجبر

مصاحبه

14522
وادی: داور تیمم را به هم ریخت

بازیکن پیکان با حرکتی تماشاگران را عصبانی کرد

وادی: داور تیمم را به هم ریخت

تیم والیبال طبیعت بعد از سه برد پیاپی، در هفته چهارم لیگ برترمقابل پیکان باخت.

 در بازی هیجان‌انگیز 5 سته. هرچند این باخت طبیعت را از صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر تکان نداد. اما داور و اشتباهاتش بدجوری ابراهیم وادی سرمربی تیم صدرنشین را شاکی کرده است: «هرچند باخت تیمم را گردن داور نمی‌اندازم اما داوری ضعیف بود. سرداور برای کنترل بازی به دو تیم کارت قرمز داد. اصلاً او به کارت دادن معروف است. در حالی که تشخیص نمی‌داد کدام تیم یا کدام بازیکن اشتباه کرده است. او دو سوت صد درصد به نفع ما را به سود پیکان زد. داور با رأی ابتدایی که داد تیم ما را به هم ریخت و روانی کرد. بازیکن 20 سانتیمتر پایش را روی خط طولی گذاشته و دوربین تنها نشان می‌دهد پایش از خط رد شده اما داور تشخیص نداد و رأی نادرست داد. هیچ کارشناسی هم نیست که کارهای آنها را بررسی کند صرفاً برگزاری بازی مهم است و ناظران هم بعد از بازی می‌گویند داوری خوب بود.»
سرمربی صدرنشین جدول رده‌بندی از اشتباهات فاحش تأثیرگذار شکایت دارد: «هفته قبل هم در سیرجان که تیمم فولاد را برد، داور دو، سه اشتباه مرتکب شد اما اشتباهش تأثیر‌گذار نبود و تنش به وجود نیاورد. در بازی با پیکان داور دوم بد نبود، اما مدیریت بازی با سرداور است و می‌تواند رأی داور دوم و بقیه داوران را رد کند. او در بازی با پیکان 3-4 امتیازی که گرفت حل بود و حتی یک توپ دو ضرب را به نفع پیکان گرفت. دیگر ویدیو چک که خطای دو ضرب را نشان نمی‌دهد، حتی درخواست ویدیوچک توپ رد شده را می‌دهی، می‌گویند ویدیوچک توپ رد شده را نمی‌تواند بگیرد. او توانایی بررسی ویدیوچک را نداشت. پیکانی‌ها می‌گویند ویدیوچک برای ما است. در حالی که ویدیوچک در سالن ما است و هیچ دخل و تصرفی در رأی آن نداریم و فدراسیون داور آن را می‌فرستد.»
وادی به رفتار بد بازیکن پیکان در قبال هواداران تیمش انتقاد می‌کند: «من از بازیکن پیکان فیلم دارم که با چه حرکتی تماشاگران ما را عصبانی کرد و آنها را وادار کرد به او بد و بیراه بگویند. در حالی که هواداران پیکان به بازیکنان ما بی‌ادبی کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد، اما تا تماشاگر ما حرف بزند سریع گزارش رد می‌کنند. حتی حق‌شناس داور چهارم بازی مدام بالای سر نیمکت ما بود، در حالی که یک بار هم به پیکانی‌ها تذکر نداد. مربی پیکان 3-4 متر در زمین بود و کادرش هم به طرف داور می‌رفتند. انگار همه دست به دست هم داده بودند تا توازن ایجاد کنند و همه راضی باشند.»
او درباره دو کارت قرمزی که داور برای تیمش کشید، می‌گوید: «داوری روی توپی که 20 سانتیمتر با تور فاصله داشت باید رأی دیگری می‌داد اما روی اشتباهش اصرار داشت. ناظران هم تنها در حد نوشتن گزارش هستند و کاری از دست‌شان برنمی‌آید. من به این قضیه اعتراض داشتم. داوری با یک رأی اشتباه نتیجه تیم را تغییر داد و حتی بازیکن را به حاشیه ‌برد. در حالی که داور باید یا «به جا» می‌داد یا رأی قاطع. رأی اشتباه جو منفی به وجود می‌آورد.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه