داوود عطایی

داوود عطایی

فوتبال ایران

14534
بحران گلزنی در آسیا

بحران گلزنی در آسیا

این قانون نانوشته فوتبال است که اگر گل نزنی ، گل می‌خوری. پرسپولیس در شبی که یک سرو گردن از السد بالاتربود و بهتر بازی کرد ، به دلیل بی‌دقتی و البته استرس به دلیل مهاجمان و وینگرهای تیم موفق به گلزنی نشد تا مرد اسپانیایی روند ناکامی در لیگ نخبگان را ادامه دهد.سه بازی و تنها یک امتیاز ، سه گل خورده و یک گل زده حاکی از این است که سرخ پوشان وارد بحران گلزنی شده‌اند. شاگردان گاریدو در برابر تیم‌های مطرح آسیایی از میانگین گل خورده مناسبی برخوردارند. حتی الغرافه با 5 گل خورده و الشرطه با 6 گل خورده دفاع ضعیف تری از قرمزهای ایران دارند اما به خاطرنتایج بهتر در جدول لیگ نخبگان بالاتر از نماینده کشورمان ایستاده‌اند.

دوشنبه شب پرسپولیس علاوه بر بدشانسی درصحنه‌های مشکوک به پنالتی و تصمیمات داور ، یک دو جین موقعیت مسلم گلزنی داشت که با استرس و بی دقتی والبته شم پایین گلزنی مهاجمان و وینگرها یکی پس از دیگری از دست رفت.البته بحران گلزنی مهاجمان سرحال و قبراق در فوتبال ما فقط مختص قرمزهای پایتخت نیست و کمابیش یک بحران عمومی است اما روزگاری در همین پرسپولیس مهاجمان وهافبک‌های درجه یکی مانند فرشاد پیوس، مهدی طارمی ،علی دایی و کریم باقری بهترین گلزنان فوتبال ملی و باشگاهی ما بودند. حتی مهاجمی مانند لوکادیا در زمان کوتاهی که مهاجم نوک تیم بود ثابت کرد یک مهاجم فرصت طلب و چارچوب شانس است. اینکه چه اتفاقی می افتد که به جای مهاجمان درجه یکی چون لوکادیا پای امثال لوکاس ژائو،نبیل باهویی و تیمیزوف به بهترین و پرطرفدارترین تیم باشگاهی ایران باز می شود، برای ما هم جای سوال است.

البته از حق نگذریم در مقابل السد علیپور، امیری و عالیشاه هم در محوطه جریمه حریف و در یک سوم دفاعی السد شب ناموفقی را سپری کردند.تصمیم دیرهنگام گاریدو در تعویض سروش رفیعی ، احمدزاده وآل کثیر هم در حقیقت کمک زیادی به فلیکس سانچز مربی رقیب کرد تا با سه امتیاز شیرین درپیکاری که هم مالکیت توپ به نفع سرخ پوشان بود و هم موقعیت های گلزنی بیشتری نصیب شاگردان گاریدوشد، در جدول رده بندی لیگ نخبگان صعود کند.

به نظر می رسد یکی ازمهمترین اولویت های باشگاه پرسپولیس و گاریدو در نیم فصل به خدمت گرفتن یک مهاجم ششدانگ و چارچوب شناس برای حل مشکل گل نزدن تیم محبوب پایتخت است. رقابت های لیگ نخبگان برای باشگاه های کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است بنابراین هم برای پرسپولیس و هم برای استقلال مهم است که در نیم فصل خط آتش و ترکیب مهاجمان خود را تقویت کند. این اقدام از نان شب برای این دو تیم به خصوص پرسپولیس که در رده دهم جدول رده بندی لیگ نخبگان قعرنشین شده واجب تر است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران