منهای فوتبال

149
داورزنی رئیس کنفدراسیون آسیا می‌شود؟

والیبال ایران در انتظار یک اتفاق تاریخی

داورزنی رئیس کنفدراسیون آسیا می‌شود؟

در حالی که خیلی ها توقع دارند، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در روزهای پایانی دوره چهارساله ریاستش ، انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را تعطیل کند، او قدم در راه جدیدی گذاشت و کاندیدای ریاست کنفدراسیون آسیا شد.

به گزارش ایران ورزشی بعضی ها معتقدند در فاصله 7 روز مانده به پایان ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال، ترمز مذاکره با مربیان خارجی کشیده شده است. اما داورزنی پیش از این هم در انتقاد به چرایی انتخاب سرمربی جدید خارجی تیم ملی در این برهه گفته بود: «مهم نیست انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود. ما هم تا زمانی که بتوانیم کار می‌کنیم و نمی‌توانیم به خاطر مشخص نبودن تاریخ انتخابات دست روی دست بگذاریم. والیبال ملک شخصی کسی نیست و ایستادن فرصت سوزی است. قطار والیبال در ریل خودش ادامه مسیر می‌دهد.»
این روزها با اینکه پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، تب و تاب روزهای قبل را ندارد، اما کار هم متوقف نشده و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون منتظر رسیدن برنامه‌های چهار گزینه خارجی و دو گزینه ایرانی است. البته در بین مربیان هنوز بلنجینی ایتالیایی و سعید معروف برنامه‌هایشان را به داورزنی نداده‌اند. وحید مرادی نائب رئیس فدراسیون والیبال هم معتقد است کار تعطیل نشده: «مذاکرات ادامه دارد و فعلاً هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. مربیان مدنظر ما در حال فرستادن برنامه هستند. در نهایت هم کمیته فنی با بررسی برنامه‌ها، نظر نهایی را برای انتخاب سرمربی می‌دهد. باید دید مذاکره به کجا می‌رسد.»
بیست‌وپنجمین مجمع عمومی و سالیانه AVC برای انتخاب رئیس، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای و اعضای کمیته‌های مختلف کنفدراسیون 7 و 8  شهریور سال آینده در مقرش به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. محمد‌رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال معتقد است این بار ریاست کنفدراسیون حق ایران است.
با کاندیداتوری داورزنی برای کنفدراسیون آسیا برخی معتقدند داورزنی شاید قید انتخابات ریاست فدراسیون را بزند. اما نایب رئیس فدراسیون حرف دیگری می‌زند: «اگر داورزنی در فدراسیون والیبال بماند می‌تواند کاندیدای ریاست کنفدراسیون آسیا هم شود. اتفاقی که فکر می‌کنم یکی از مسائل مد نظر کیومرث هاشمی وزیر ورزش هم است. اگر داورزنی هم رئیس فدراسیون والیبال ایران باشد و هم رئیس کنفدراسیون آسیا، اتفاق خیلی مهمی است و در آن صورت والیبال تنها فدراسیونی است که رئیس‌اش همزمان ریاست کنفدراسیون آسیا را نیز دارد. البته که شانس داورزنی برای ریاست کنفدراسیون آسیا خیلی زیاد است، اما بستگی دارد رئیس فدراسیون والیبال باقی بماند یا نه. به هر حال شاید اگر این اتفاق رخ ندهد، احتمال اینکه فدراسیون او را معرفی کند، کم است.»
به نظر مرادی، هنوز مشخص نیست با پایان ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال، سرپرست می‌آید یا نه. مرادی در این خصوص گفت: «با پایان دوره ریاست داورزنی، آمدن یا نیامدن سرپرست به نظر کیومرث هاشمی وزیر ورزش برمی‌گردد. همه دغدغه ما این است که شیرازه کار والیبال از هم نپاشد و زحماتی که 20 سال تمام برای آن کشیده شده به باد نرود. برای همه روشن است که داورزنی در 20 سال چه زحماتی برای والیبال کشیده است. البته بعضی از کاندیداها برای تخریب داورزنی بهانه پیدا کرده‌اند. به ویژه از ناکامی تیم ملی استفاده می‌کنند در حالی که هیچ تیمی در همه تورنمنت‌ها موفق نیست، حتی فرانسه که قهرمان المپیک توکیو شد هم در تورنمنت بعدی هیچ مدالی نگرفت. پس کاندیداهای جوان نباید به هر بهانه‌ای داورزنی را تخریب کنند و باید خدمات او را در این 20 سال هم مد نظر داشته باشند. آنهایی که حتی سابقه یک روز مدیریت در ورزش را نداشته‌اند، امروز مدعی نباشند. هرچند نگاه آنها تنها به صندلی ریاست است. البته کیومرث هاشمی به این مسائل توجه کامل دارد و شک نکنید تصمیم پخته و درستی می‌گیرد.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال