فوتبال جهان
16188
گردهمایی غولها یا تورنمنت فرسایشی
برگزاری قرعهکشی جام جهانی باشگاهها
روز پنجشنبه قرعهکشی اولین دوره از مسابقات جام جهانی باشگاهها با حضور ۳۲ تیم برگزار شد و تیمهای حاضر در این رقابتها، رقبای خود در مرحله گروهی را شناختند.
به گزارش ایران ورزشی، قهرمانان چهار دوره اخیر رقابتهای باشگاهی در اروپا، آسیا، امریکای جنوبی و کونکاکاف به همراه ۹ تیم برتر ردهبندی چهار ساله یوفا، دو تیم برتر ردهبندی چهار سال امریکای جنوبی و بهترین تیم چهار سال اخیر اقیانوسیه در کنار اینتر میامی میزبان که به عنوان قهرمان مرحله اول رقابتهای لیگ امریکا جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده، ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات را تشکیل میدهند. برزیل با چهار نماینده با توجه به نتایج درخشان نمایندگانش در لیبرتادورس، بیشترین نماینده را بین باشگاههای حاضر در جام جهانی باشگاههای ۲۰۲۵ خواهد داشت و این مسابقات، از ۲۵ خرداد ۱۴۰۴ تا ۲۲ تیر این سال در امریکا برگزار خواهد شد و ایالات متحده با برگزاری این رقابت خود را برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۶ آماده میکند؛ درست مثل اتفاقی که پیش از این برای میزبانان جام جهانی با برگزاری جام کنفدراسیونها رقم میخورد.
دیدار افتتاحیه، بین اینتر میامی و الاهلی مصر برگزار خواهد شد؛ تیمی که به دلیل قهرمانی در آفریقا با پیتسو موسیمانه، فرصت تقابل با یاران مسی را پیدا کرده است. جدال رئال مادرید با الهلال و بوکاجونیورز با بایرن مونیخ، از دیگر مسابقات جذاب بین قارهای مرحله گروهی هستند. ضمن اینکه دیدارهای منچسترسیتی - یوونتوس، رئال مادرید - سالزبورگ، بایرن مونیخ - بنفیکا و اتلتیکو مادرید و پاریسنژرمن، پس از برگزاری در این دوره از لیگ قهرمانان اروپا در اولین دوره جام جهانی ۳۲ تیمی باشگاهها تکرار خواهند شد.
برگزاری این مسابقات با فرمت جدید، میتواند جام جهانی باشگاهها را به یکی از ارزشمندترین مسابقات فیفا تبدیل کند؛ با این حال، برگزاری این مسابقات در پایان یک فصل پرفشار برای تیمهای بزرگی که تقویم رقابتی سختی داشتند، مخالفان زیادی را هم به همراه دارد و برخی باشگاهها و اتحادیه بازیکنان فوتبال، برگزاری این مسابقات را ضربهای بزرگ به سلامت جسمانی و روانی بازیکنان حرفهای میدانند. این در حالی است که فیفا، به تازگی توانسته برای این مسابقات پخشکننده تلویزیونی پیدا کند و تا پیش از برگزاری قرعهکشی، در پیدا کردن حامیان مالی برای این مسابقات ناکام بوده است. باید منتظر ماند و دید در تابستان ۲۰۲۵، باشگاههای بزرگ و پرستاره فوتبال جهان، تا چه اندازه به این مسابقات اهمیت میدهند و آیا موفقیت در این تورنمنت، به اندازه تبلیغات فیفا ارزشمند محسوب میشود یا خیر.
انتهای پیام/