فوتبال ایران

1734
معمای پیچیده ارسلان و استقلال

کاهش دریافتی، لغو پاداش و تبعید به سکو

معمای پیچیده ارسلان و استقلال

ارسلان مطهری روزهای عجیبی را سپری می‌کند و احتمال اینکه نیم‌فصل از استقلال جدا شود زیاد است.

به گزارش ایران ورزشی، ارسلان مطهری روزهای عجیبی را در استقلال سپری می‌کند. روزهایی که او هرگز تجربه‌اش نکرده بود و پیش‌بینی هم نمی‌کرد یک روز در استقلال این رفتارها با او انجام شود. مهاجم محبوب هواداران استقلال که در دربی‌های چند سال اخیر 4 بار دروازه پرسپولیس را باز کرده، امیدوار بود در شهرآورد 102 بتواند حداقل برای دقایقی وارد زمین شود اما این اتفاق رخ نداد. آن هم در شرایطی که استقلالی‌ها برای پوستر قبل از دربی تصویر ارسلان را منتشر کردند تا به نوعی برای پرسپولیس خط و نشان بکشند. مطهری اما نه تنها مقابل پرسپولیس بلکه در 6 بازی اخیر استقلال، فقط مقابل شمس‌اذر فرصت بازی به دست آورده و البته خیلی کوتاه و در حد 2 دقیقه در زمین حضور داشته.

غیبت مطهری در لیست و ترکیب استقلال اما معمای پیچیده‌ای است که شاید خیلی‌ها درباره‌اش اطلاعاتی نداشته باشند. جواد نكونام در چند هفته اخير با ارسلان مطهری رفتار متفاوتی داشته و نشان داده که علاقه‌ای به استفاده از او ندارد. جدا از بحث فنی که در مورد نوع تمرینات مطهری وجود دارد، یک موضوع دیگر هم در برخورد اینچنینی با ارسلان دخیل است. موضوعی که درباره کاهش قراردادها وجود دارد و پیشتر هم برای چند بازی مهدی مهدی‌پور را درگیر خود کرده بود.
در حالی كه تعدادی از بازيكنان استقلال رقم قرارداد خود را كم كرده بودند، ارسلان مطهری اين كار را هنوز انجام نداده و به همین دلیل مورد غضب باشگاه و کادرفنی قرار گرفته. همین مساله باعث شده تا رفتار باشگاه هم در قبال این مهاجم 30 ساله و قدیمی استقلال تغییر کند. شاید به همین دلیل هم بود که وقتی باشگاه به تمام بازیکنان 10 درصد از مبلغ قراردادشان را پرداخت كرد، فقط 5 درصد به حساب ارسلان واریز شد. این موضوع اگر واقعیت داشته باشد، معنی‌اش این است که باشگاه بین بازیکنانی که قرارداد خود را کاهش داده‌اند و کسی که تخفیف نداده، تفاوت قائل شده است که این به هیچ وجه حرفه‌ای نیست.

حتي قبل از دربي وقتی پاداش پیروزی‌های اخیر را به بازیکنان پرداخت کردند، نام مطهری از ليست پرداختی كنار گذاشته شد. با این اتفاقات مشخص بود كه برخلاف پیش‌بینی‌ها ارسلان در دربی هم فرصتی براي بازی نخواهد داشت. نزدیکان سرمربی استقلال معتقدند نکونام از مدتها قبل دنبال فرصتی بوده كه ارسلان مطهری را كنار بگذارد و جا برای جذب یک بازيكن جديد در نقل و انتقالات نیم‌فصل باز شود.  

گفته می‌شود حتی یک بار به صوررت كتبی حكم اخراج و قرار گرفتن در اختيار كميته انضباطی را هم به مطهری داده بودند اما چون دليل قانع كننده‌ای وجود نداشت، ارسلان به تمرين تيم برگشت. در اين مدت اما مطهری كمترين بازی را انجام داده و شايد اين نيم فصل آخرين دوره حضورش در استقلال باشد. قبلاً هم اين اتفاقات در زمان آجرلو و ساپينتو رخ داده بود اما مطهری بدون جنجال فقط يك مورد را تكرار می‌كرد كه قرارداد دارم و طبق قراردادم رفتار می‌كنم. حالا بايد ديد چه سرنوشتی در انتظار مطهری خواهد بود و نكونام چگونه می‌خواهد او را كه قرارداد دارد كنار بگذارد و جا را برای یک خرید جدید باز کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران